سیاسی

لغو واسطه‌گری شرکت‌های برندینگ توزیع فرآورده‌ با مصوبه کمیسیون انرژی

چهارشنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۰ – ۰۱:۵۵ لغو واسطه‌گری شرکت‌های برندینگ توزیع فرآورده‌ با مصوبه کمیسیون انرژی

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس گفت: فعالیت شرکت‌های برندینگ که با دستور وزیر نفت به نیت واسطه‌گری وظیفه توزیع و عرضه سوخت و CNG را برعهده داشتند با رأی اعضای این کمیسیون لغو شد.

لغو واسطه‌گری شرکت‌های برندینگ توزیع فرآورده‌ با مصوبه کمیسیون انرژی

هادی بیگی‌نژاد عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات نشست عصر امروز (سه‌شنبه 17 فروردین)‌ اظهار داشت:‌ در این جلسه با رأی اعضای کمیسیون انرژی مجوز شرکت‌های برندینگ که به عنوان واسط بین دولت و جایگاه‌داران در زمینه توزیع و عرضه سوخت و CNG فعالیت می‌کنند، حذف شد.

وی در همین راستا افزود: با ابلاغ بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در سال 96 شرکت‌هایی با عنوان برندینگ سوخت و CNG را از شرکت‌ ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی دریافت کرده و آن را بین جایگاه‌های کشور توزیع می‌کردند.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون انرژی مجلس تصریح کرد: طرحی برای لغو فعالیت شرکت‌های برندینگ به منظور حذف واسطه‌گری که از سال گذشته به کمیسیون انرژی ارسال شده بود در دستور کار قرار داشت و بعد از بحث و تبادل‌نظر بین نمایندگان عضو این کمیسیون در مجلس یازدهم مقرر شد این شرکت‌ها بایستی حذف شوند و هیچکس نباید حق‌الزحمه واسطه‌گری دریافت کند و در همین راستا جایگاه‌داران می‌توانند با شرایطی خاص طرف قرارداد شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌‌های نفتی شده و اگر شرکتی هم که جایگاه عرضه سوخت و CNG دارد می‌تواند فعالیت کند اما واسطه‌گران نبایستی در این بین فعالیت و پولی را دریافت کرده و عملاً کارهای لازم از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی انجام دهد.

بیگی‌نژاد درباره تعداد شرکت‌های برندینگ با موضوع عرضه سوخت و CNG در کشور گفت: براساس آمارها 25 شرکت در این حوزه فعالیت داشتند که به نظر می رسد گردش مالی بسیار بالایی هم با توجه به حجم زیاد مصرف سوخت و CNG در کشور را داشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشین بیمه رازی زمزم هتل پرشین بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 17 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن