اجتماعی

جزئیات خدمات «دوراپزشکی»در 23 منطقه محروم/ تولید ماسک مخصوص «دانش‌آموزان»

يکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۲۲ جزئیات خدمات «دوراپزشکی»در 23 منطقه محروم/ تولید ماسک مخصوص «دانش‌آموزان»

معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از اجرای طرح دورا پزشکی در 23 نقطه کشور خبر داد و گفت:‌ از هفته آینده تولید ماسک مخصوص دانش‌آموزان را آغاز می کنیم.

جزئیات خدمات «دوراپزشکی»در 23 منطقه محروم/ تولید ماسک مخصوص «دانش‌آموزان»

به گزارش خبرنگار سلامت خبرگزرای فارس، سیدمصطفی هاشمی، معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در شبکه خبر با اشاره به جزئیات راه‌اندازی خدمات دوراپزشکی در 23 نقطه محروم کشور، اظهار داشت: از سال 97 برای اینکه بتوانیم در مناطق محروم خدمات پزشکی ارائه کنیم، 120 نقطه تحت عنوان دورا پزشکی پوشش داده شد؛ به خصوص در مناطق مرزی مانند کلیبر، زهک و ایرانشهر اما به دلایل مختلف این کار ناتمام ماند.

وی افزود: در حال حاضر ستاد اجرایی فرمان امام(ره) زیرساخت‌های ارتباطی در طرح دوراپزشکی را فراهم کرده است و این خدمات 4 فایده دارد؛به طوری که در حمل و نقل و هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود، بیمار با پزشک عمومی مشاوره کرده و در صورت نیاز پزشک بیمار را با مراکز درمانی هر استان یا در تهران متصل می‌کند و با استفاده از خدمات پزشکان متخصص، درمان بیمار صورت می‌گیرد.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه در گذشته نسخه‌های دوراپزشکی اهمیت چندانی نداشت و بیمه آن را پوشش نمی‌داد اما اکنون این نسخه‌ها تأمین شده و بیمه نیز آن را قبول می‌کند، یادآور شد: اکنون در 23 نقطه کشور توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی مانند دانشگاه علوم پزشکی البرز، زابل، ایرانشهر، یاسوج، لرستان و هرمزگان این خدمات ارائه می‌شود.

هاشمی با تأکید بر اینکه ایجاد عدالت اجتماعی در موضوع سلامت بزرگ‌ترین دستاورد این طرح است،گفت:هیچ بیماری در مناطق محروم نباید تفاوتی با بیماران در پایتخت داشته باشد و بتوانند با مراجعه به کلینیک‌های درمانی و اتصال آن به متخصصان حوزه‌های پزشکی از خدمات درمانی بهره‌مند شود.

وی با بیان اینکه طرح دوراپزشکی به صورت آزمایشی در 23 نقطه کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در طول 6 ماه این طرح ارزیابی می‌شود و اگر به اهداف مورد نظر برسیم، قطعا این طرح در نقاط دیگر توسعه پیدا می‌کند.

معاون ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به خدمات این در مقابله با شیوع کرونا در کشور، ابراز داشت: ما در قالب سامانه 4030 خدمات لازم را در این حوزه ارائه داده‌ایم؛ به طوری که 20 میلیون نفر با این سامانه غربالگری کرونا شده‌اند.

هاشمی با بیان اینکه بزرگ‌ترین کارخانه تولید ماسک در منطقه توسط ستاد اجرایی راه‌اندازی شده است، گفت: روزانه 3.5 میلیون ماسک تولید کرده و به وزارت بهداشت تحویل می‌دهیم؛ ضمن اینکه در آینده نیز این تعداد به 4.5 میلیون عدد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از هفته آینده تولید ماسک مخصوص دانش‌آموزان را آغاز می‌کنیم، یادآور شد:اکنون محققان ما درصدد تولید واکسن کرونا هستند و قدم‌هایی برداشته شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + هفده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن