سیاسی

مصوبه تلفیق برای محاسبه نرخ ارز گمرکی براساس ارز بازار آزاد

جمعه ۱ اسفند ۱۳۹۹ – ۰۵:۰۳ مصوبه تلفیق برای محاسبه نرخ ارز گمرکی براساس ارز بازار آزاد

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس از مصوبه امروز این کمیسیون برای محاسبه نرخ ارز گمرکی براساس ارز بازار آزاد خبر داد.

مصوبه تلفیق برای محاسبه نرخ ارز گمرکی براساس ارز بازار آزاد

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست امروز کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس گفت: در جلسه امروز، اعضای کمیسیون مصوب کردند تا نرخ ارز گمرکی براساس ارز بازار آزاد محاسبه شود.

وی افزود: این کار با هدف جلوگیری از رانت و فساد درباره ارزهای 4200 تومانی انجام شد و طبق این مصوبه بنا شد تا در مورد واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین مواد اولیه، دولت با کاهش نرخ سود بازرگانی این کالاها به گونه‌ای عمل کند تا کالا ارزان به دست مصرف‌کننده برسد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس اظهار داشت: علاوه بر این اعضای کمیسیون در مصوبه دیگر خود 3 هزار میلیارد تومان برای راه‌اندازی سامانه مؤدیان مالیاتی تخصیص دادند.

حاجی‌دلیگانی خاطرنشان کرد: همچنین اعضای کمیسیون همانند بررسی لایحه بودجه در مرحله قبل در کمیسیون تلفیق مصوب کردند تا دولت 2 هزار میلیارد تومان از محل مالیات بر خانه‌های خالی درآمد کسب کند.

وی ادامه داد: در مورد احکام حقوقی، دولت در لایحه اصلاحی پیشنهاد کرده بود که حداکثر حکم حقوقی 14 برابر پایه حقوق اعلام شده توسط دولت در سال باشد، حال آنکه در قانون مدیریت خدمات کشوری آمده است که بالاترین حکم حقوقی باید 7 برابر پایه حقوق اعلامی توسط دولت در سال باشد و این پیشنهاد دولت باعث افزایش تعداد نجومی‌بگیران در کشور می‌شد.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال 1400 مجلس اظهار داشت: در جلسه کمیسیون تلفیق این پیشنهاد دولت تغییر یافت و مصوبه کمیسیون در مورد بالاترین حکم حقوقی به این ترتیب شد که طبق قانون مدیریت خدمات کشوری، بالاترین حکم حقوقی هفت برابر پایه حقوق اعلامی توسط دولت در سال باشد.

انتهای پیام/

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم لاستیک بارز هفت گردون بیمه رازی زمزم لاستیک بارز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + پانزده =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن