سیاسی

جمع‌بندی نظرات نمایندگان درباره رعایت پروتکل‌ها در کنکور/ بررسی عملکردها در نشست با وزرای بهداشت و علوم

جمعه ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۰:۰۳ جمع‌بندی نظرات نمایندگان درباره رعایت پروتکل‌ها در کنکور/ بررسی عملکردها در نشست با وزرای بهداشت و علوم

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: نمایندگان مجلس ضمن حضور در محل‌های آزمون کنکور سراسری ارزیابی خود را به کمیسیون‌ها اعلام کرده و نهایتا این نظرات جمع‌بندی خواهد شد.

جمع‌بندی نظرات نمایندگان درباره رعایت پروتکل‌ها در کنکور/ بررسی عملکردها در نشست با وزرای بهداشت و علوم

مهرداد ویس‌ کرمی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، درباره ماموریت محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به نمایندگان جهت نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور سراسری اظهار داشت: وظیفه برگزاری سالم و بهداشتی کنکور بر عهده وزارت علوم و سازمان سنجش است و به همین دلیل وزارت بهداشت پروتکل‌های لازم را برای کنکور مشخص کرده و وزارت علوم و سازمان سنجش و دستگاه‌های اجرایی نظیر وزارت ورزش آن را اجرایی کنند.

وی افزود:مجلس شورای اسلامی وظیفه نظارتی در همه امورات کشور دارد.ضمن اینکه این اقدام در کنار قانونگذاری است. لذا با توجه به حساسیت کرونا و تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری کنکور باید گزارشی از سوی نمایندگان مجلس بعد از ماموریت محمدباقر قالیباف به وکلای ملت تهیه شود.

عضو کمیسیون آموزش مجلس خاطرنشان کرد: نظارت جدی مجلس در برگزاری کنکور به منظور ایفای وظیفه نظارتی قوه مقننه نسبت به قوه مجریه است و تلاش داریم اگر اشکالاتی می‌بینیم حین کار آن را برطرف کنیم.

ویس‌کرمی گفت: اینکه متولیان برگزاری کنکور متوجه باشند که نمایندگان مجلس از محل‌های آزمون کنکور سراسری بازدید می‌کنند تلاش می‌کنند ایرادات را برطرف کرده و به حداقل برسانند.

وی افزود:‌ یک فرم چک لیست که شامل دستورالعمل‌های نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی است از سوی نمایندگان مجلس مورد رصد قرار گرفته و توسط آنها تکمیل خواهد شد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی این حق را دارد که میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری آزمون سراسری را بررسی کرده و پس از آن تصمیمات مقتضی را اتخاذ کند.

ویس‌کرمی افزود: نمایندگان مجلس ضمن حضور در محل‌های آزمون کنکور سراسری ارزیابی خود را به کمیسیون‌ها اعلام خواهد کرد و سپس این مباحث جمع‌بندی شده و در این باره تصمیم گیری خواهد شد. همچنین این جمع بندی می‌تواند با استفاده از تبلت‌های در اختیار نمایندگان مجلس به صورت الکترونیکی دسته بندی شود و سپس برخورد بعدی و تصمیم‌گیری نهایی در این باره بعد از جمع‌بندی صورت خواهد گرفت و میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کنکور از سوی مسئولان اجرایی (وزارت علوم، وزارت بهداشت و سازمان سنجش) و یا اغماض و تخلف آنان را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

وی گفت: بعد از اینکه ارزیابی‌های نمایندگان درباره میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی جمع‌بندی شد در مورد وظیفه ذاتی نظارتی مجلس تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن