اقتصادی

قیمت نفت کاهش یافت

سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۹ – ۱۴:۳۲ قیمت نفت کاهش یافت

با افزایش محدودیت‌های قرنطینگی و موارد ابتلا به ویروس کرونا، قیمت نفت در بازارهای جهانی کاهش یافت و هر بشکه 48.69 دلار فروخته شد.

قیمت نفت کاهش یافت

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت در معاملات امروز کاهش یافت زیرا محدودیت های قرنطینگی در کالیفرنیا به خاطر کریسمس تشدید شده است و موارد ابتلا به ویروس کرونا همچنان در آمریکا و اروپا در حال افزایش است.

هر بشکه نفت برنت با 10 سنت کاهش 48.69 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 9 سنت کاهش 45.67 دلار معامله شد. هر دو شاخص نفتی در روز دوشنبه حدود یک درصد ارزش خود را از دست دادند.

در جهان، افزایش شدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا به یک دور جدیدی از محدودیت‌های قرنطینگی منجر شده است. نظیر اقدامات سخت گیرانه در کالیفرنیا در آمریکا، در آلمان و کره جنوبی.

لاچلان شوآ، تحلیلگر بانک ملی استرالیا گفت: «شرایط همه گیری در برخی مکناطق در آمریکا و بخش هایی از اروپا بسیار وخیم شده است. این امر بر احساس حاکم بر بازار در مورد تقاضا در کوتاه مدت تاثیر خواهد گذاشت.»

کالیفرنیا در روز دوشنبه بیشتر فروشگاه ها را ملزم کرد تا تعطیل کنند و بر اساس دستورات جدید که حداقل 3 هفته ادامه خواهد داشت، در خانه بمانند.

استفان اینس، استراتژیست ارشد بازار گفت: «کالیفرنیا، که یکی از بزرگ ترین ایالت‌های آمریکا در مصرف سوخت است، در زمان کریسمس در قرنطینه خواهد بود.»

از دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت، ارزش دلار بود که در برابر سبدی از ارزهای بین‌المللی افزایش یافت.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe هفت گردون زمزم فراگستر رسپینا لاستیک بارز سفر می ایران فان بیمه البرز

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن