سیاسی

گسست فرهنگی امروز ناشی از ظهور تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی است

چهارشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۹ – ۱۶:۵۵ گسست فرهنگی امروز ناشی از ظهور تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی است

چهارمین جلسه از سلسله جلسات کارگروه پاسداری از مشارکت به همت واحد سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم و با مشارکت نمایندگان انجمن‌های عضو با موضوع بررسی علل و موانع مشارکت سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ برگزار شد.

گسست فرهنگی امروز ناشی از ظهور تلفن‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی است

به گزارش خبرنگار تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، چهارمین جلسه از سلسله جلسات کارگروه پاسداری از مشارکت به همت واحد سیاسی اتحادیه دفتر تحکیم و با مشارکت نمایندگان انجمن‌های عضو با موضوع بررسی علل و موانع مشارکت سیاسی در انتخابات ۱۴۰۰ برگزار شد.

* گسست فرهنگی امروز ناشی از ظهور تلفن‌های هوشمند و شبکه های اجتماعی است

مهدی مزینانی دبیر سیاسی انجمن اسلامی حکمت دانشگاه علامه طباطبایی در این نشست گفت: یکی از موضوعاتی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم گسست های اجتماعی است که در کشورمان وجود دارد. گسست های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی زیر مجموعه‌ای از گسست اجتماعی است.

وی اظهار داشت: امروزه ما تقریبا با تمام این موارد، یعنی گسست فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مواجه هستیم، اما آنچه زود تر به چشم می آید گسست اقتصادی و سیاسی است.

مزیانی ادامه داد: برای درک گسست فرهنگی نیاز به زمانی نسبتا طولانی تر وجود دارد. گسست فرهنگی که امروز با آن مواجه هستیم ناشی از ظهور تلفن‌های هوشمند، شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی است که در دو دهه اخیر مورد استفاده کودکان و نوجوانان بوده است.

وی افزود: برای برون رفت از گسست اجتماعی راه هایی وجود دارد. بوجود آمدن یک ایدئولوژی ملی که همه مردم را حول محوری جمع کند. دیگر موردی که می تواند به برون رفت از گسست اجتماعی کمک کند، حضور یک فرد کاریزماتیک است که مورد قبول افراد زیادی از جامعه باشد و بتواند اعتماد ملی را به خود جلب کند.

* سه حالت کلی جهت بالا بردن مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰

زهرا مظهری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشکده شریعتی هم در ادامه گفت: در حال حاضر با توجه به غیرقابل پیش بینی بودن وضعیت کرونایی و شرایط کشور در خرداد ماه سال آینده، برای ارائه پیشنهادات جهت بالا بردن مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیاز است که در ابتدا سه حالت کلی در نظر گرفته شده و سپس با توجه به هر یک راهکارهای مناسب ارائه شود.

وی اظهار داشت: حالت نخست که می‌توان متصور شد، وضعیت تقریباً مناسب است که یکی از راهکارهای موجود در این شرایط؛ افزایش روزهای برگزاری انتخابات برای کاهش حضور همزمان است.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: حالت دوم وضعیت نیمه مناسب است؛ راهکارهایی که در این میان اجرایی به نظر می رسند برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی و در کنار آن به صورت پستی است.

وی افزود: حالت آخر وضعیت نامناسب است که راه حل موجود در این شرایط برگزاری انتخابات به صورت مجازی و غیرحضوری است. در این میان مسئله اساسی بررسی شیوه های احراز هویت رای دهندگان و نظارت بر صحت انتخابات است.

انتهای پیام/

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز دانشکده ارم کیش هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز دانشکده ارم کیش

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن