سیاسی

آقامیری: ما امروز با سیاست‌زدگی و بی‌کفایتی برخی مدیران مواجه هستیم که باید آن را رفع کنیم

پنجشنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۰:۴۵ آقامیری: ما امروز با سیاست‌زدگی و بی‌کفایتی برخی مدیران مواجه هستیم که باید آن را رفع کنیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با برشمردن پیشرفت‌های مختلف کشور گفت: با این وجود ما امروز با دو مشکل سیاست زدگی مسئولین و بی کفایتی برخی از مدیران مواجه هستیم که باید آنها را رفع کنیم.

آقامیری: ما امروز با سیاست‌زدگی و بی‌کفایتی برخی مدیران مواجه هستیم که باید آن را رفع کنیم

به گزارش خبرنگار دانشگاهی خبرگزاری فارس؛ سید محمود رضا آقامیری رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان تهران در مراسم افتتاحیه سی و هفتمین نشست میان دوره دفتر تحکیم وحدت که در دانشگاه آزاد تهران مرکز برگزار شد، گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب، ایران اسلامی امروز کشوری مستقل، آزاد، مقتدر، باعزّت، متدیّن، پیشرفته در علم، انباشته از تجربه‌هایی گران‌بها، مطمئن و امیدوار، دارای تأثیر اساسی در منطقه و دارای منطق قوی در مسائل جهانی، رکورددار در شتاب پیشرفتهای علمی، ر کورددار در رسیدن به رتبه‌های بالا در دانشها و فنّاوری‌های مهم از قبیل هسته‌ای و سلّول‌های بنیادی و نانو و هوافضا و امثال آن است با این وجود ما امروز با دو مشکل سیاست زدگی مسئولین و بی کفایتی برخی از مدیران مواجه هستیم که باید آنها را رفع کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید روی بیانیه گام دوم سرمایه گذاری کرده و در جهت تحقق راهبرد های تعیین شده درآن حرکت کنیم، افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر کشوری می خواهد پیشرفت کند باید ثبات امنیت داشته و از توان حفظ تمامیت ارضی خودبرخوردار باشد و البته ما امروز کشوری مقتدر، آزاد و به تعبیری مستقل ترین کشور در سطح جهان هستیم.

وی با بیان اینکه امام خمینی روحیه حقارت را از مردم گرفت و ما را به یک زندگی جدید بازگرداند به گونه ای که امروز ایران مستقل ترین و مقتدرترین کشور در دنیا است، تصریح کرد: آمریکایی‌ها این باور را در دنیا به وجود آوردند که هیچ کس نمی‌تواند به این کشور حمله کند و واقعاً سالهاست که کسی هم به طور رسمی به این کشور حمله نکرده است اما بمباران پایگاه نظامی عین الاسد هیمنه آمریکا را در منطقه شکست و این نشانه اقتدار ماست.

وی با بیان اینکه اگر پیش از انقلاب نمره ما در علم بین پنج تا 10 بود امروز به نمره ۹۰ رسیدیم تصریح کرد: پیش از انقلاب برای یک استاد دانشگاه کار پژوهشی قابل فهم نبود چون خودباوری نداشتیم اما امروز در تولید محصولات علمی شامل مقالات و محصولات دانش بنیان حرف برای گفتن داریم به گونه ای که تعداد کل مقالات خارجی از ۴۵۰ مقاله در سال 57 امروز به ۵۰ هزار مقاله در سال افزایش یافته و ما در حال تبدیل شدن به یک رفرنس جهانی هستیم.

آقامیری با اشاره به اینکه از سال 94 فعالیت ما در فن آورهای نو همچون نانو، سلول های بنیادی، بیوتکنولوژی و هوافضا محدود شده اضافه کرد: متاسفانه تمام تلاش‌های علمی با یک سوء مدیریت از بین می روند چون مسئولان سیاست زده پیشرفت ها را به قیمت مرغ و تخم مرغ گره می زنند و این یک سوء مدیریت است.

وی با بیان اینکه سیاست زدگی یعنی اینکه ما منافع مردم را نبینیم ، تصریح کرد: دو هفته پیش بزرگترین پالایشگاه در منطقه و دو ماه پیش نیز بزرگترین پروژه آبرسانی جهان از خلیج فارس تا کرمان در کشورمان به بهره‌برداری رسیده اما این مسائل برای ما مهم نیست و نمی گوییم که این انتقال آب چه تاثیری در آبادانی کشور دارد و این همان سیاست‌زدگی و سیاه نمایی است.

وی با بیان اینکه آنقدر سیاست زده عمل کردیم که امروز جوانها می‌گویند انقلاب برای مردم کاری نکرده، افزود: انقلاب اسلامی نتیجه تحولی بود که امام خمینی از نظر روحی، فکری، اخلاقی و فرهنگی در میان مردم به وجود آورد و باعث شد تا ما امروز از نقطه 10 به نقطه 90 برسیم و البته اگر سیاست زدگی و سوءمدیریت نبود شاید جزو کشورهای برتر بودیم.

آقامیری با بیان اینکه امام به ما تلقین کرد که ما می توانیم و رهبر معظم انقلاب نیز همین مسیر را ادامه دادند، اظهار کرد: شاید اگر انقلاب نشده بود ما بعد از 40 سال پیشرفت هم می‌کردیم اما ممکن بود به مانند عراق، پاکستان، عربستان و افغانستان کشوری مستقل، آزاد با اقتدار، مطمئن، امیدوار، پیشرفته در علم، متدین و انباشته از تجربه های گرانبها نبودیم.

وی با بیان اینکه مظلومانه ترین شاخص علمی در کشور متعلق به صنعت هسته ای بوده، افزود: از سال ۶۷ تصمیم گرفته شد تا فعالیت‌های هسته‌ای از سر گرفته شود اما دیگر هیچ کشوری با ما همکاری نمی کرد با این وجود عده‌ای از جوانان دور هم جمع شدند و این صنعت را شکل دادند.

آقا میری با اشاره به اینکه دشمن برای اینکه مانع پیشرفت های ما شود دانشمندانی همچون شهریاری، رضایی‌نژاد و فخری زاده را از ما گرفت، تصریح کرد: امروز پیشرفت های ما مرهون امام خمینی و رهبر معظم انقلاب، خون شهدا و مقاومت مردم است و ما باید اینها را پاس بداریم و از سیاست زدگی بپرهیزیم.

انتهای پیام/

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هفت گردون بیمه رازی زمزم لاستیک بارز رسپینا هفت گردون بیمه رازی زمزم لاستیک بارز رسپینا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 2 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن