سیاسی

برخورد با فساد موجب افزایش مشارکت در انتخابات آتی خواهد شد

شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ – ۰۹:۳۳ برخورد با فساد موجب افزایش مشارکت در انتخابات آتی خواهد شد

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با تاکید بر اینکه مردم به فساد حساس هستند و باید خواسته‌های آنان تامین شود گفت: اگر تخلفی در هر قوه‌ای رخ دهد باید با آن برخورد کرد که این کار باعث امیدواری مردم شده و مشارکت در انتخابات آتی افزایش پیدا می‌کند.

برخورد با فساد موجب افزایش مشارکت در انتخابات آتی خواهد شد

حجت‌الاسلام حسین میرزایی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: بعضی افراد در باره انتخاب 2 اسفند 98 و مشارکت اندک مردم تحلیل‌های گوناگونی را مطرح می‌کردند که برخی‌ها ضعف عملکرد مجلس و دولت حاکم را باعث کاهش مشارکت دانسته و برخی هم احراز صلاحیت نشدن عده‌ای از کاندیداهایی که گرایش اصلاح طلبی داشتند را دلیل این اتفاق دانستند.

** مشکلات معیشتی حل نشود مشارکت مردم در انتخابات بعدی کمتر می‌شود

وی افزود: ‌فرضیه دوم باطل و ضعیف است زیرا چهره‌های شاخصی از جناح اصلاحات در انتخابات اخیر حضور داشتند و عده‌ای هم از چهره‌ها اصلا شرکت نکردند، لذا تحلیل اینکه علت مشارکت پایین مردم در انتخابات در 2 اسفند 98 عدم احراز مجموعه‌ای از اصلاح طلبان بود تحلیلی باطل است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خاطرنشان کرد: ضعف عملکرد دولت و مجلس دهم باعث کاهش مشارکت در انتخابات 2 اسفند شد لذا از همین الگو می‌توان استفاده کرده و به انتخابات ریاست جمهوری بعدی آن را تعمیم داد.

میرزایی گفت: ‌اگر دولت و مجلس با شرایط فعلی همراه نشده و سر خط نشوند و مشکلات مردم را حل نکنند به احتمال زیاد میزان مشارکت مردم در انتخابات بعدی کمتر از قبل خواهد بود.

** مردم به ضعف معیشت و احساس ظلم و فساد حساس هستند

وی تصریح کرد: ‌باید احصا کنیم مردم به چه چیزهایی حساسیت دارند که می‌توانم به ضعف معیشت و احساس ظلم و فساد آنان اشاره کنم که متاسفانه برخی مسئولین در این باره مسبب آن هستند و اگر این موارد منجر به کاهش مشارکت مردم در انتخابات شود باید خیلی سریع آن را حل کنیم.

نماینده اصفهان در مجلس گفت:‌ در ماجرای قرارداد ویلموتس چند نفر از نمایندگان مجلس از جمله من از وزیر ورزش و جوانان به کمیسیون اصل نود مجلس شکایت کردیم و گفتیم اگر فدراسیون فوتبال نهادی دولتی است بنابراین طبق اصل 82 قانون اساسی حق نداشته که این افراد را بدون مصوبه مجلس به کار گرفته و استخدام کند و اگر هم نهادی دولتی نیست که البته وزیر ورزش چنین اذعانی دارد نباید از بیت‌المال 162 میلیارد تومان برای قرارداد ویلموتس پرداخت شود. به همین دلیل مسئولین و مسببین این کار را به کمیسیون اصل نود مجلس کشانده و باعث تحولی در این زمینه شدیم.

** دغدغه طبقات ضعیف و محروم جامعه برای تامین کالاهای اساسی است

میرزایی خاطرنشان کرد: ‌اخیرا طرح دو فوریتی در باره قیر در مجلس مطرح شد که با یک میلیون تن توزیعی قیر می‌توانیم مقادیری از جاده‌های روستایی را اصلاح و تعمیر کنیم که منجر به امیدواری برای مردم خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح کرد:‌ طرح دوفوریتی دیگری درباره یارانه کالایی که شامل 60 میلیون نفر می‌شود و قرار است کالا برگ را بین مردم توزیع کنند در مجلس یازدهم نهایی شود که می‌تواند دغدغه طبقات ضعیف و محروم جامعه برای تامین کالاهای اساسی رفع خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 5 =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن