سیاسی

آزاد: عدم نظارت و عدم اجرای درست قوانین از عوامل نابسامانی در بازار است

چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۹ – ۱۰:۴۳ آزاد: عدم نظارت و عدم اجرای درست قوانین از عوامل نابسامانی در بازار است

نماینده مردم نائین با بیان اینکه عدم نظارت و عدم اجرای درست قوانین از عوامل نابسامانی در بازار است، گفت: عدم هدایت نقدینگی به سمت تولید و نیز تلاطم در بازار بورس موجب گرایش مردم به سمت بازار ارز و سکه و افزایش مجدد قیمت‌ها در این بخش شد.

آزاد: عدم نظارت و عدم اجرای درست قوانین از عوامل نابسامانی در بازار است

الهام آزاد نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به شرایط موجود در بازار گفت: یکی از عوامل تلاطم در بازار و تورم موجود عدم هدایت نقدینگی و سرمایه‌های مردم به بخش تولید است.

وی افزود: مردم برای حفظ ارزش پول خود سرمایه‌هایشان را به سمت بازار ارز و سکه هدایت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند تا با خرید ارز و سکه بتوانند قدرت خریدشان را حفظ کنند و همین مسأله موجب افزایش قیمت در این بخش شده است.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: از سوی دیگر تلاطم و نوسان ایجاد شده در بازار بورس باعث وارد شدن ضرر و زیان به مردم شد و آنها بار دیگر به خرید ارز و سکه روی آوردند و همین مسأله در روزها و هفته‌های اخیر موجب افزایش مجدد قیمت سکه شد.

آزاد خاطرنشان کرد: در مجلس طرح مالیات بر خانه‌های خالی در حال تصویب است که تصویب و اجرای این قانون می‌تواند باعث جلوگیری از تورم می‌شود و موجب جهت‌دهی مثبت به سرمایه‌های مردم خواهد شد.

وی افزود: یکی از مشکلات امروز ما عدم اجرای درست قوانین است و این نشأت گرفته از نظارت ضعیف در این حوزه است که باید با نظارت قوی اجرای درست قوانین را داشته باشیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: علاوه بر همه اینها بیماری کرونا نیز باعث وارد آمدن خسارت به بخش اقتصاد شده و ما درآمدهایی را که از بخش گردشگری داشتیم، تقریبا از دست داده‌ایم و شیوع این ویروس نیز باعث کاهش تقاضاها برای خرید در بازار شده است.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − شش =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن