سیاسی

همتی و بانک‌ها مانع صاحب خانه شدن ۱.۲ میلیون خانوار نشوند

يکشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۹ – ۱۷:۵۶ همتی و بانک‌ها مانع صاحب خانه شدن ۱.۲ میلیون خانوار نشوند

یک استاد دانشگاه گفت : بانک مرکزی و شخص آقای همتی اصلی ترین مخالف هدایت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانک‌ها به حوزه مسکن است، در حالیکه این بخش از قانون بودجه ضمانت اجرایی برای تحقق مصوبه شورای پول و اعتبار است.

همتی و بانک‌ها مانع صاحب خانه شدن ۱.۲ میلیون خانوار نشوند

محمد پورحمید استاد دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس در واکنش به تصویب بند الف ماده ۱۸ تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: مسئله ساخت مسکن در سال های اخیر امر مغفولی بوده و متاسفانه دولت و بانک ها هیچ توجهی به بحران مسکن نداشته اند.

این استاد دانشگاه در بیان اینکه تامین مالی ساخت می تواند منجر به بهبود فضای اقتصادی کشور شده و اشتغال ۳ میلیون نفری را فراهم کند، تاکید کرد: شورای پول و اعتبار مصوبه هدایت ۲۰ درصد از تسهیلات اعطایی به حوزه ساخت مسکن را در انتهای سال ۹۷ تصویب کرد اما نظام بانکی هیچ اهمیتی برای این مصوبه قائل نشد و متاسفانه کمتر از ۲ درصد از تسهیلات به حوزه ساخت مسکن رسید.

وی با اشاره به اینکه مجلس به منظور اجرایی کردن مصوبه شورای پول و اعتبار در قانون بودجه به مسئله ساخت مسکن ورود کرد، گفت: در حال حاضر بانک مرکزی و شخص آقای همتی اصلی ترین مخالف هدایت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانک ها به حوزه مسکن است، در حالیکه این بخش از قانون بودجه ضمانت اجرایی برای تحقق مصوبه شورای پول و اعتبار است.

این کارشناس مسائل اقتصادی افزود: از رئیس کل بانک مرکزی می خواهیم مانع از هدایت نقدینگی به حوزه ساخت و رونق این بخش پیشران اقتصاد نشود.

*مخالفت بانک مرکزی با هدایت تسهیلات به حوزه مولد اقتصاد حمایت از سوداگری است

حمید زاده با اشاره به اینکه رونق ساخت مسکن به عنوان پیشران اقتصادی میتواند ۱۳۷ رشته صنعت را فعال کند، بیان کرد: مخالفت رئیس کل بانک مرکزی با هدایت ۳۶۰ هزار میلیارد تومان از منابع داخلی بانکی به حوزه مسکن در واقع مخالفت با اشتغال ۳ میلیون نفر در پهنای کشور و صاحب خانه شدن نزدیک به ۱.۲ میلیون خانوار بدون سرپناه است.

این عضو هیات علمی دانشگاه ضمن ابراز امیدواری از تصویب این بخش از قانون بودجه ۱۴۰۰ در شورای نگهبان گفت: امیدواریم هدایت تسهیلات بانکی از حوزه سوداگری به حوزه مولد و پیشران اقتصاد منجر به خروج از شرایط بحرانی اقتصاد تلقی شده و معیشت مردم بهبود یابد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

هفت گردون

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز دانشکده ارم کیش هتل پرشیا بیمه رازی زمزم لاستیک بارز دانشکده ارم کیش

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + چهار =

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن