به گزارش مشرق، صفحه اینستاگرام ویدئو کاست نوشت: سال 91 اولین شبکه تلویزیونی کودکان با نام پویا و 4 سال بعد شبکه نهال راهاندازی شد.
کودکان نسلهای قبل سهم اندکی از تلویزیون داشتند و برنامههای محبوبشان کارتونهای خارجی بود تولیدات ایرانی معدودی مانند شهر موشها و کلاه قرمزی توانستند مورد استقبال کودکان قرار گیرند.
اما ذائقه نسل فعلی تغییرات زیادی کرده و کلاه قرمزی و فیتیلهایها چندان محبوب نیستند ضمنا تلویزیون در کنار سرگرم کردن میتواند بهترین بستر آموزش نسل کودک و خردسال باشد.
آمار جدید از مخاطبان شبکه پویا و نهال حکایت از موفقیتهایی در این زمینه دارد «خدا چه آفرید»، «مل مل» و «مهد پویا» پرطرفدارترین برنامههای شبکه کودک به شمار میروند این برنامهها به تنهایی بین یک و نیم تا دو ملیون نفر مخاطب همیشگی دارند.
مخاطب همیشگی یا مخاطب وفادار کسی است که همه قسمتهای یک برنامه را تماشا میکند برنامه «پاشو پاشو کوچولو» رکورد بیسابقه 40% بیننده خردسال وفادار را به خود اختصاص داده یعنی بیش از دو میلیون و سیصد هزار خردسال تماشاگر ثابت این برنامه هستند.
عملکرد شبکه کودک ثابت کرده رویکرد تولید محتوای هدفمند و آموزشی برای کودکان موثر است و در صورتی که با سلیقه و تخصص همراه باشد با استقبال مخاطب روبرو میشود.
دانلود
*بازنشر مطالب شبکههای اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکهها منتشر میشود.
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، تیم ملی فوتبال ایران موفق شد در هفته پنجم…
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، پژمان درستکار، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد روز جمعه…
«تحریم بیسابقه بازی فرانسه بهخاطر اسرائیل»، این گزارش امروز (جمعه) نشریه آس اسپانیا از نفرت…