فرهنگ و هنر

اتصال برخط «بازارکتاب» به نرم افزار کتابفروشان

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، یکی از امکان‌هایی که کتابفروشی‌ها برای پیوستن به سامانه بازارکتاب نیاز داشتند اتصال برخط سامانه و نرم افزار کتابفروشی بود تا از ورود اطلاعات دستی یا احتمال تمام شدن موجودی به علت فروش حضوری جلوگیری شود که این اتصال پس از پیگیری‌ها و اقدامات فنی دو جانبه سامانه بازار کتاب و مجموعه نرم‌افزاری کوثر برقرار شد. مطابق اظهار کتابفروشان حاضر در طرح‌های فصلی و فروش‌های مجازی رتبه اول استفاده کتابفروشان از این نرم افزار بوده است.
بدین ترتیب آن دسته از کتابفروشی‌هایی که از این نرم‌افزار استفاده می‌کنند و همچنین عضو سامانه بازار کتاب هم هستند می‌توانند بعد از تماس با پشتیبانی نرم‌افزار و به‌روزرسانی نرم افزار خود از این سرویس «به صورت رایگان» بهره‌مند شوند.
اتصال به نرم‌افزار‌های حسابداری فروشگاه‌های کتاب این مزیت را دارد که تعیین موجودی کتابفروشی‌ها در سامانه بازار کتاب نیاز به ورود اطلاعات توسط کتابفروشان نخواهد بود و این کار به صورت خودکار از طریق ارتباط سامانه با نرم‌افزار‌ها به صورت برخط انجام خواهد شد.
«بازارکتاب» با نرم‌افزار‌های «رادین» و «ایده گستران» که در رتبه‌های بعدی استفاده در کتابفروشی‌ها هستند در حال مذاکره و تبادلات فنی و برنامه نویسی است و به محض آماده شدن زیرساخت هر کدام از این نرم‌افزار‌ها اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت تا مابقی کتابفروشان نیز امکان بهره‌مندی از این فرصت را داشته باشند. همچنین برای اتصال به سایر نرم افزار‌ها هم این آمادگی وجود دارد.
سامانه بازار کتاب با ضرورت فراهم آوری دسترسی بـرای عمـوم ایرانیان حتـی در شهر‌های فاقـد کتابفروشی به یارانه کتاب و خرید از کتابفروشی برای حفظ ایـن اجزاء مهـم فرهنگی از کالبد شهر‌ها و روستا‌ها در این نشانی راه‌اندازی شده است. این سامانه که حمایت هدفمند و هم‌زمان از کتابفروشان و خریداران کتاب را انجام می‌دهد، توانسته ویترین کتابفروشی‌ها را به اندازه مرز‌های کشور گسترده کند و مردم از سراسر کشور بدون هیچگونه محدودیتی بتوانند از شـبکه رسمی کتابفروشان در کشـور با یارانه کتاب بخرند و با کمترین هزینه دریافت کنند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − پنج =

دکمه بازگشت به بالا