چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ – ۲۲:۳۳ از برنامه فردای مدرسه تلویزیونی تا رونمایی از کتاب «سرباز وطن»
در نشست مشترک وزیر آموزشوپرورش با مدیران کل آموزشوپرورش استانها و روسای نهضت سوادآموزی استانها از کتاب "سرباز وطن" رونمایی شد.
به گزارش گروه آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در نشست مشترک وزیر آموزش و پرورش با مدیران کل و روسای نهضت سوادآموزی استانها که بهصورت ویدئو کنفرانس و در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، از کتاب سرباز وطن رونمایی شد.
کتاب سرباز وطن از مجموعه کتابهای مناسبتی و اقتضایی میباشد که بهطور ویژه به گرامیداشت یاد و خاطره شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی پرداخته است.
این کتاب در 3 فصل چاپ و منتشرشده است که در فصل اول آشنایی بازندگی سردار از تولد تا شهادت، بخش دوم ویژگیهای اخلاقی و رفتاری سردار و بخش سوم وصیتنامه شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی میباشد.
شایانذکر است، کتاب سرباز وطن چاپ سال 1399 بوده و در 5000 هزار جلد و توسط سازمان نهضت سوادآموزی تهیه و منتشرشده است.
* جدول مدرسه تلویزیونی ایران
جدول دروس مقاطع مختلف که فردا پنجشنبه 3 مهر از شبکههای آموزش، چهار و معارف پخش میشود، اعلام کرد:
شبکه آموزش:
فنیوحرفهای و کاردانش :
ساعت ٨ تا ٨:٣٠ : سیستم اطلاعاتی و طراحی وب – پایه ۱۱ – رشته شبکه و نرم افزار – شاخه فنیوحرفهای
ساعت٨:٣٠ تا ٩ دانش فنی تخصصی – پایه۱۲- رشته شبکه و نرم افزار- شاخه فنیوحرفهای
ساعت ٩ تا ٩:٣٠ دانش فنی پایه _ پایه ۱۰ _ رشته تربیت بدنی _ شاخه فنیوحرفهای
ساعت ٢٠:۵٠ تا ٢١:١۵ دانش فنی پایه_ پایه ۱۰ _ رشته شبکه و نرم افزار_شاخه فنیوحرفهای
ساعت ٢١:١۵ تا٢١:۵٠ درس ارتباط موثر _ پایه ١٠ _ درس مشترک زمینه خدمات _ فنیوحرفهای و کاردانش
ابتدایی:
ساعت ١٠:۴۵ تا ١١:١٠ فارسی و نگارش پایه اول
ساعت ١١:١٠ تا١١:٣ فارسی و نگارش پایه دوم
ساعت١١:٣۵ تا١٢بازی و ریاضی پایه سوم
ساعت١٢ تا١٢:٢۵ فارسی و نگارش پایه چهارم
ساعت١٢:٢۵ تا١٢:۵٠ علوم تجربی و تفکر پایه پنجم
ساعت١٣:١۵ تا١٣:۴۵ فارسی و نگارش پایه ششم
متوسطه اول:
ساعت ١۴:٣٠ تا١۵:٠٠
تفکر و سبک زندگی ( موضوع سکه و طلا )پایه هفتم
ساعت ١۵:٠٠ تا١۵:٣٠
تفکر و سبک زندگی ( موضوع نقاشی شاهزاده خانم ) پایه هشتم
ساعت ١۵:٣٠ تا ١۶
آمادگی دفاعی ( درس دوم پایه نهم
………… …….
دوره آموزش مجازی متوسطه :
ساعت ١۶ تا ١۶:٣٠ :
مدیریت کلاس شخصیت شناسی و تاثیرش در یادگیری موثر ۴
متوسطه دوم :
ساعت ١۶:٣٠ تا١٧ آمادگی دفاعی پایه١٠مشترک تمامی رشته ها
ساعت ١٧ تا ١٧:٣٠ کارگاه کار آفرینی و تولید پایه۱۱ مشترک تمامی رشته ها
ساعت ١٧:٣٠ تا١٨ زیست شناسی پایه ۱۰ رشته علوم تجربی
ساعت ٢٠تا٢:٢۵ ریاضی ۲ پایه۱۱ رشته علوم تجربی
ساعت٢٠:٢۵ تا٢:۵٠ ریاضی ٣ پایه دوازدهم رشته علوم تجربی
شبکه ۴
ساعت۷:۳۰درس ریاضی آمار۱پایه۱۰رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم ومعارف اسلامی.
ساعت۸ درس تاریخ۲پایه۱۱ رشته ادبیات وعلوم انسانی وعلوم ومعارف اسلامی.
ساعت۸:۳۰درس نگارش۲پایه۱۱مشترک همه رشته ها.
ساعت۱۰:۱۵درس علوم وفنون ادبی۳ پایه۱۲ رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم ومعارف اسلامی.
ساعت۱۰:۴۵درس زبان خارجی۲ پایه۱۱مشترک تمام رشته ها.
ساعت۱۱:۱۵درس علوم وفنون ادبی۲پایه۱۱ رشته ادبیات وعلوم انسانی وعلوم معارف اسلامی.
ساعت۱۱:۴۵درس دین وزندگی۳ پایه۱۲رشته ادبیات وعلوم انسانی.
ساعت۱۲:۱۵درس هندسه۳ پایه۱۲ رشته ریاضی فیزیک.
ساعت۱۲:۴۵درس هندسه ۲پایه۱۱رشته ریاضی فیزیک.
ساعت۱۳:۱۵درس هندسه۳ پایه۱۲ رشته ریاضی فیزیک.
شبکه قران ومعارف اسلامی
ساعت۱۵درس عربی زبان قران2پایه۱۱رشته علوم ومعارف اسلامی
ساعت۱۵:۳۰درس عربی زبان قران۱پایه۱۰رشته علوم و معارف قرآنی
ساعت۱۶درس عربی زبان قران ۳پایه ۱۲رشته علوم و معارف اسلامی
ساعت۱۶:۳۰درس اول پیام های اسمانی پایه نهم متوسطه اول
* سوادآموزی پاسخ به یک نیاز مهم اجتماعی است
محسن حاجیمیرزایی وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مشترک مدیرانکل آموزش و پرورش و معاونان سوادآموزی استانها که به صورت وبینار در ساختمان شهیدرجایی برگزار شد، ضمن تشکر از تلاشهای همکاران نهضت سوادآموزی در مدیریت ریشه کن کردن بی سوادی در کشور، اظهار کرد: برای صحبت در مورد موضوع سوادآموزی، ابتدا باید اهمیت سوادآموزی را بفهمیم و فوریت حل مسائل آن را تشخیص دهیم؛ مسأله سواد آموزی از اساسیترین و راهبردیترین مسائل جامعه است.
وی افزود: از هر روش و منطقی که بخواهیم مسائل کشور را تجزیه کنیم به جمعیت انبوهی از افراد فعال جامعه میرسیم که برای یادگیری آنها در زمان مناسب برنامهای در نظر گرفته نشده و امروز جامعه در قبال این افراد مسؤول است؛ بنابراین باید تلاش کنیم تا راهکاری برای یادگیری این جمعیت فعال پیدا کنیم و مشخص کنیم برای آنها چه برنامهای داریم.
حاجیمیرزایی با اشاره به اینکه صلاح بر این است که در مأموریت سازمان سوادآموزی بازنگری شود، گفت: یکی از مشکلات اداری در جامعه ما این است که از ریسک به کارگیری روشهای جدید پرهیز کرده و برای جلوگیری از خطا سعی میکنند همان راه پیشین را تکرار کنند. این کار اگرچه در برخی مواقع ممکن است خوب باشد ولی باید توجه کنیم که در اکثر مواقع روشهای جدید میتواند برای ما منافع بیشتر و حتی بازدهی و عملکرد سازمان را نیز نسبت به قبل افزایش دهد.
وی ادامه داد: از مسؤولان سازمان نهضت سوادآموزی در سراسر کشور تقاضا دارم، در مورد چیستی مأموریت سازمان و چگونگی انجام آن، تفکر کنند و وابستگی خود به روشهای گذشته را رها کنند تا مشخص شود تا چه حد لازم است در ماموریت سازمان بازنگری کنیم و در این میان فکر کنند چه مسائلی از اهمیت بیشتری برخوردارند و باید آنها را در اولویت قرار دهیم.
وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه در جامعهای پویا زندگی میکنیم، تصریح کرد: با جامعهای پویا و هوشمند روبهرو هستیم که عملکرد ما را میسنجند. برای موفقیت در این سنجش باید بتوانیم تفاوت معنی داری بین باسوادی و بیسوادی برقرار کنیم و بدانیم با سوادآموزی افراد چه مسائل و مشکلاتی از دوش جامعه کم خواهد شد و تشخیص دهیم که سوادآموزی یک نیاز فردی است یا نیاز ملی.
وی با طرح این سوال که آیا سوادآموزی تنها تسهیلاتی است که جامعه به افراد میدهد تا زندگی راحتتری داشته باشند، گفت: باسواد شدن افراد جامعه نیاز ملی و راهبردی هر جامعه است، چون افراد هر جامعه بخشی مهمی از توان و ظرفیت ملی جامعه برای توسعه و پیشبرد اهداف کشور و برخورد با مسائل و مشکلات هستند و ما نمیتوانیم از سوادآموزی این افراد انصراف دهیم.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: سوادآموزی یک نیاز اجتماعی است و نیازی که با سوادان به سوادآموزی بیسوادان دارند، کمتر از نیاز بیسوادان نیست. ما سرنشینان یک کشتی هستیم و همگی در نهایت یک هدف مشترک که همانا تعالی و پیشرفت کشور است را داریم.
وی با اشاره به اینکه باید بدانیم تا چه حد فعالیتهای ما گره گشاست، بیان کرد: باید هوشیار باشیم و بتوانیم تفاوت بین سخن، در حیطه نظری و عمل در جامعه را تشخیص دهیم. در جوامع هیچ تحولی اتفاق نمیافتد مگر اینکه در یادگیری جامعه تحول اتفاق بیفتد. زمانی که توان ملی جامعه برای عزت مند بودن، شرافتمند بودن و مقاومت و ایستادگی در مقابل مشکلات مطرح میشود تنها انسانهای با انگیزه و توانمند هستند که نقطه عزیمت تحول میشوند وتضمین پایداری تحول تنها در جریان یادگیری اتفاق خواهد افتاد.
حاجیمیرزایی با تاکید بر اینکه بخشی از جمعیت فعال جامعه برای یادگرفتن برنامهای نداشتند و برای آنها برنامه ریزی هم نشده است، گفت: اگر به مقوله سوادآموزی اینگونه نگاه کنیم باید برگردیم و یک بار دیگر مأموریتها را بازبینی کنیم. در ادبیات سوادآموزی دنیا اهمیت سوادآموزی به دلیل کارکردها و توانمندیهای مهمی است که برای فرد یادگیرنده پیدا میشود و صرفا به دلیل خواندن و نوشتن عادی نمیباشد.
وی با تاکید بر اینکه برای موفقیت در حل مسائل باید به آنها عمیق فکر کنیم و دورنمای آن را ببینیم، تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا ما را وارد زیست بوم جدید کرد .کرونا در کنار همه تلخیها، فرصتی برای کسب تواناییهای جدید ایجاد کرد و به ما یاد داد که لازم است راه دیگری را برای ارتقای کیفیت زندگی پیشرو بگیریم. کرونا جامعه را هوشیار کرد و نسبت به مخاطراتی از این قبیل آگاه کرد.
وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: از مدیران کل تقاضا دارم در برخورد با مسائل ابتکار عمل و خلاقیت داشته باشند. توانمندیهای سازمانی خود را بالا ببرند اگر زمان بگذرد و ما توانمندتر نشده باشیم شرمنده خواهیم شد و افسوس آن با ما باقی خواهد ماند.
انتهای پیام/
بازار
اخبار کسب و کار
Error loading HTML
به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، کنفدراسیون فوتبال آسیا رسما اعلام کرد که دیدار استقلال…