Categories: اقتصادی

امکان استفاده از 2 باند پروازی مهرآباد/باند 29 راست به عنوان باند اضطراری عملیاتی شد

سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ – ۱۱:۰۳ امکان استفاده از 2 باند پروازی مهرآباد/باند 29 راست به عنوان باند اضطراری عملیاتی شد

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: باند 29 راست فرودگاه مهرآباد کاملا عملیاتی است، اما این باند به عنوان باند اضطراری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مطرح است.

سیاوش امیرمکری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره آخرین وضعیت باند 29 راست فرودگاه مهرآباد اظهار داشت: باند 29 راست کاملاً عملیاتی است، اما این باند به عنوان باند اضطراری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مطرح است.

وی افزود: در شرایطی که باند 29 چپ مهرآباد با مشکلی مواجه شود، باند 29 راست بلافاصله مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، البته این در حیطه اختیارات و تصمیم خلبان است، ما در زمان عملیات هر دو باند را عملیاتی اعلام کرده‌ایم، در شرایطی که خلبان تشخیص دهد، خصوصا برای تیک‌آف (بلند شدن هواپیما) از باند 29 راست استفاده کند، ما هیچ مشکلی نداریم و این باند کاملاً عملیاتی، استاندارد و قابل بهره‌برداری است.

مدیرعامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در پاسخ به این سؤال که وجود چندین باند در فرودگاه‌های دنیا نیز باب است؟ گفت: برخی فرودگاه‌ها بسته به ترافیک تا 6 باند پروازی هم دارند و این بسته به فضایی است که بتوانند زیرساخت‌های پروازی را توسعه دهند.

بنابراین گزارش فرودگاه بین‌المللی مهر‌آباد دارای دو باند پروازی هر کدام به طول حدود 4 کیلومتر است؛ این شامل باند 29 چپ به طول 4030 متر و باند 29 راست نیز با همین متراژ است.

باند 29 راست فرودگاه مهرآباد برای نخستین بار در ایران به شکل بتنی ساخته شد؛ دید افقی این باند حدود 800 متر است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار

اخبار کسب و کار

موتور جستجوی avalkhabar

Share
Published by
موتور جستجوی avalkhabar