ایران بهترین مسیر اتصال کشورهای آسیایی به اروپا
شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام | کانال تلگرام |
توئیتر |
گروه: اقتصادی ساعت: 12:59 منتشر شده در مورخ: 1401/04/28 شناسه خبر: 1884184 معاون وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد؛ ایران بهترین مسیر اتصال کشورهای آسیایی به اروپا معاون وزیر راه و شهرسازی در دیدار با سفیر چین گفت: تمام شبکههای ریلی کشور در چند سال آینده به هم متصل شده و بهترین مسیر برای کشورهای چین و روسیه در جهت اتصال به مقاصد مختلف است.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از وزارت راه و شهرسازی، شهریار افندیزاده در دیدار با سفیر چین در ایران و هیأت همراه که با حضور نمایندگانی از سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، مرکز امور بینالملل وزارت راه و شهرسازی و وزارت امور خارجه برگزار شد، مسیرهای ترانزیت کالاهای چین به کشورهای اروپایی را توضیح داد.
افندیزاده خاطرنشان کرد: کشور ایران هم در محور کریدورهای شمال به جنوب و هم در مسیر شرق به غرب میتواند نقش سازندهای را در فضای برد_ برد با سایر کشورها ایفا کند.
وی افزود: ما مطلعیم حجم زیادی کالا از طریق چین به کشورهای اروپایی صادر و به این کشور وارد میشود، بنابراین ایران میتواند محوری ایمن با ظرفیتهای مناسب جابهجایی کالا برای کشور چین باشد.
معاونت حملونقل وزارت راه و شهرسازی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامههای ۲۵ ساله میان ایران و چین میتوان از پتانسیل ایران برای ترانزیت استفاده کرد و در حوزه حمل و نقل، توسعه شبکههای ریلی و توسعه بنادر و حمل و نقل ترکیبی مدنظر است.
وی ادامه داد: محورهای ایران با همسایگان در مرز سرخس و اینچه برون است که هر دو به کشور ترکمنستان ختم میشود، بنابراین چین میتواند از طریق کشورهای مختلف از جمله ترکمنستان و ترکیه به اروپا متصل شود.
افندیزاده با اشاره به ظرفیتهای بالای بنادر ایران مثل آستارا، امیرآباد و انزلی برای سرمایهگذاری گفت: ایران به طور جدی به دنبال توسعه محور غرب به شرق است و کشور چین هم میتواند در جهت ارتقا و توسعه سیستمهای ریلی در بنادر شمالی مشارکت داشته باشد.
وی با بیان اینکه در بنادر جنوبی نیز آمادگی توسعه کریدور شمال به جنوب وجود دارد، افزود: در این کریدور ۳ محور ریلی تأثیر گذار برای ایران در آینده وجود دارد، مهمترین محور اتصال بندرعباس به سمت شرق و آستارا است که اگر قطعه رشت و آستارا با حدود ۱۶۰ کیلومتر به اتمام برسد، شبکه ریلی ایران از طریق بندرعباس به شمال روسیه وصل میشود.
افندیزاده محور دیگر را از سرخس به سمت بندرعباس دانست که در حال بهرهبرداری است و گفت: قطاری که از طریق مسکو وارد ایران شد از طریق سرخس به سمت بندرعباس و سپس به هند حرکت کرد و کالاهای هند نیز از طریق بندرعباس به روسیه رسید.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه بندر چابهار بهعنوان یکی از پروژههای تأثیر گذار اشاره کرد و گفت: ایران به دنبال ایجاد سیستم ریلی از طریق چابهار به سمت زاهدان و از زاهدان به سمت سرخس است و اگر این محور ریلی بین چابهار تا سرخس در آینده تکمیل شود، قطعاً مسیر کریدور شمال_ جنوب از سمت شرق ایران کوتاهتر میشود و میتواند دولت چین را به سمت کشورهای آزاد جنوب و حوزه خلیجفارس متصل کند.
افندیزاده ادامه داد: بنادر ایران ظرفیت ایجاد مراکز لجستیک و تبدیلشدن به هاب منطقه را دارد و امروز فرصت مناسبی برای دو کشور بهمنظور توسعه روابط حملونقلی و ترانزیت ایجاد شده که باید از آن استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: تمام شبکههای ریلی کشور ایران در چند سال آینده به هم متصل شده و بهترین مسیر برای کشورهای چین و روسیه در جهت اتصال به مقاصد مختلف است.
افندیزاده افزود: ایران میتواند کریدوری ایمن با هزینه و زمان کم برای جابهجایی کالاهای چین باشد.
معاون حملونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: ایران سال گذشته به ۱۱.۵ میلیون تن کالای ترانزیت دست یافت و هدف امسال دستیابی به ۲۰ میلیون تن کالای ترانزیت است که طی سه ماهه اول امسال حدود ۴ میلیون تن کالای ترانزیت داشتیم.
وی با بیان اینکه موافقتنامههای زیادی با پاکستان، روسیه، ترکمنستان، ازبکستان و ترکیه در حال تنظیم است، افزود: کشورهای منطقه باید باهم هماهنگ شوند تا کالاهای ترانزیتی بیشتری بین کشورها جابهجا شود.
افندی زاده ایران را بهترین مسیر اتصال به اروپا برای کشورهای آسیایی دانست و تاکید کرد: این امر تا چند سال آینده محقق خواهد شد.
انتهای پیام/
http://www.dana.ir/1884184 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار
-
جزئیات «طرح نظارت مردمی بر واحدهای صنفی»
-
فرصت ۲ روزه برای اعلام شماره شبا جهت دریافت سود سهام عدالت
-
روسیه در حال اجرای ۴ میلیارد دلار قرارداد در صنعت نفت ایران است
-
ایران بهترین مسیر اتصال کشورهای آسیایی به اروپا
-
دستان بسته سیستم بانکی زیر چرخ معیوب واحدهای تولیدی تملیکشده
-
بازگشایی مجدد مرز میلک پس از ۲۰ روز
-
رقابت تن به تن افت کیفی خودروها با رشد قیمت
-
اهمیت صفر شدن تعرفه تجارت با اتحادیه اقتصادی اوراسیا
-
خرید تضمینی ۱۰۰ هزار تن کلزا/ ۹۰ درصد پول کشاورزان پرداخت شد
-
خداحافظی با دلار در تبادلات تجاری ایران و روسیه
-
نماد باشگاه استقلال شنبه آینده در فرابورس باز می شود
-
گزارشی از آخرین پیشبینی وضعیت جوی کشور
-
اصلاح یارانه ارزی کالاهای اساسی و گندم یک اقدام ضروری بود
-
ورود به سامانه یارانه، با شماره تماس و کد ملی
-
هدف مهم وزارت صمت برای واردات خودرو
-
آغاز به کار کنفرانس «کریدورهای حملونقل و ترانزیتی بین المللی: اتصال و توسعه» در ترکمنستان
-
آیا هنوز برای دریافت یارانه فرصت هست؟
-
درخواست از معاون اول رئیس جمهور جهت تمدید زمان ارائه اظهارنامه مالیاتی+ تصویر نامه
-
پوتین استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان ابزار پرداخت در روسیه را ممنوع اعلام کرد
-
آغاز معاملات توافقی دلار با نرخ ۳۲ هزار تومان
-
گزارشی از آخرین تحولات بورس و فرابورس
-
۴۹ درصد حجم مخازن سدهای کشور آب دارند
-
امکان بازدید اصحاب رسانه از پروژههای نهضت ملی مسکن فراهم شد
-
همکاری وزارتخانه های صمت و نفت برای حل مشکل پتروشیمیها
-
آزادراه تهران- ساوه در مسیر رفت و برگشت در محدوده پرند، مسدود است
-
صادرات ایران به ترکیه در بهار ۱۴۰۱ رشد ۱۹۲ درصدی داشت
-
دو راهکار برطرفشدن مشکل صادرات مشتقات نفتی
-
راهاندازی نماد معاملاتی روبل در بازار متشکل ارزی ایران
-
گزارشی از آخرین پیشبینی وضعیت جوی کشور
-
سرعت پایین سامانه یکپارچه خودرو به زودی برطرف میشود
-
ایران و ونزوئلا، پیشگامان نظم نوین جهانی
-
لزوم افزایش تولید برای کنترل و ایجاد رقابت در بازار
-
بندر خشک اسلامشهر؛ فرصت ملی یا تهدید منطقهای
-
قبضه بازار فرش دستبافت توسط رقبا
-
خروج خودروهای تیبا، ساینا، سمند و ۴۰۵ از چرخه تولید
-
ایجاد منطقه آزاد مشترک بین ایران و روسیه
-
گزارشی از آخرین تحولات قیمت ارز، طلا و سکه
-
گزارشی از آخرین تحولات بورس و فرابورس
-
شهریورماه تعداد خودروهای مانده در پارکینگ خودروسازان صفر خواهد شد
-
نسبت به مهاجرت شرکت های دانش بنیان هشدار داد
آموزش زبان فرانسه دانلود سریال پوست شیر آفر تور کیش بلیط هواپیما آنلاین بازار '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);