اجتماعی

برنامه‌های گردشگری بین‌المللی در دوران کرونا و پسا‌کرونا تعیین شد

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۸:۱۴ برنامه‌های گردشگری بین‌المللی در دوران کرونا و پسا‌کرونا تعیین شد

معاون گردشگری وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ابعاد، محتوا و محدوده جفرافیایی برنامه‌های فرابخشی گردشگری به‌منظور اعتمادسازی و جذب حداکثری گردشگران بین‌المللی تعیین شد.

برنامه‌های گردشگری بین‌المللی در دوران کرونا و پسا‌کرونا تعیین شد

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، ولی تیموری در تشریح دستاورد جلسه مشترک با نمایندگان وزارت امور خارجه و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به عنوان دستگاه‌های ذیربط با گردشگری در خارج از کشور اظهارداشت: برنامه‌های معاونت گردشگری در دوران بحران کرونا، تمرکز بر اصلاح مشکلات فعلی و توسعه زیرساخت‌های روابط بین‌المللی صنعت گردشگری، ارتقای سطح همکاری‌های گردشگری بین‌المللی دوجانبه و چندجانبه از طریق برگزاری «وبینارهای مشترک مجازی» با بخش تخصصی گردشگری کشورهای بازار هدف است.

وی افزود: همچنین برنامه‌های معاونت گردشگری در دوران بحران کرونا جهت توسعه گام به گام روند گردشگری بین‌المللی و آماده‌سازی تدریجی برای دوران بعد از کرونا به دستگاه‌های ذیربط با گردشگری در خارج از کشور منتقل شده است.

تیموری گفت: نمایندگان دستگاه‌های مذکور نیز ضمن برشمردن زمینه‌های همکاری فرابخشی گردشگری بین‌المللی، آمادگی خود را برای بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های نمایندگی‌های تابعه در خارج از کشور در قالب نقش حمایتی و تسهیل‌گری بویژه در زمینه معرفی و اطلاع‌رسانی قابلیت‌های گردشگری کشور اعلام داشتند.

به گفته معاون گردشگری گفت: در پایان نشست پیشنهاد شد که می‌توان از «بسته دیپلماسی گردشگری» به منظور ایجاد همگرایی و یکپارچه‌سازی میان نهادهای ذیربط گردشگری بین‌المللی بهره گرفت.
وی تصریح کرد: وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌ عنوان متولی صنعت گردشگری کشور به منظور تحقق بخشیدن به رسالت‌های خود جهت سیاست‌گذاری کلان و تدوین الگویی واحد، منسجم، جامع و پایدار، سند راهبردی توسعه گردشگری کشور را ارائه و ذیل آن احکامی از جمله «بسته دیپلماسی گردشگری» با ماهیت قانونی و لازم‌الاجرا شدن تعریف کرده است.

معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه « بسته دیپلماسی گردشگری» به دنبال استفاده از دیپلماسی برای حرکت به سمت توسعه گردشگری و کمک به افزایش گردشگران ورودی است، تصریح کرد: در این بسته، ایران به دنبال معرفی چهره واقعی خود در سطح بین‌الملل، اصلاح تصویر منفی و زدودن ایران‌هراسی برای تقویت انگیزه سفر به ایران و افزایش گردشگران ورودی است که با همکاری فرابخشی ذیل احکام سند توسعه راهبردی گردشگری محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =

دکمه بازگشت به بالا