برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی معرفی محصولات صادراتی/ افزایش تابآوری اقتصادی با فناوری
پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۹ – ۰۰:۴۷ برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی معرفی محصولات صادراتی/ افزایش تابآوری اقتصادی با فناوری
رئیس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه مجازی در ایران برای معرفی محصولات تولیدی و صادراتی، گفت: این نمایشگاه دریچهای برای معرفی پتانسیلهای کشوردر شرایط کرونا است.
به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، محمدرضا طلایی امروز در یک نشست خبری با بیان اینکه در اتاقهای بازرگانی 12 تشکل تخصصی در حوزه فناوری اطلاعات فعالیت میکند، گفت: ذات فناوری اطلاعات ارائه خدمات به بخشهای اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است و کشورهایی که از نظر اقتصادی پیشرفت حاصل کردهاند، عمدتا از فناوری اطلاعات برای توسعه اقتصادی کمک گرفتهاند.
رئیس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه در سالهای نه چندان دور برخی جنگها برای توسعه کشورها رخ میداد، افزود: اما امروزه کشورهای موفق، زیرساخت های خود را بر پایه فناوری ایجاد کردهاند.
طلایی با تاکید بر اینکه صنعت آی تی موتور محرک اقتصاد کشور است، بیان داشت: کشورهایی که از تاب آوری بالایی برخوردارند بیشتر این صنعت استفاده میکنند.
رئیس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران گفت: شیوع بیماری کرونا نشان داد که فناوری اطلاعات تا چه میزان به تاب آوری اقتصاد کمک کرده و نشان داد که نقش بسیار مهمی در تجارت الکترونیک، بانکداری و سایر زیرساختها دارد.
طلایی گفت: کشورهایی که در شرایط شیوع ویروس کرونا از زیرساخت های دولت الکترونیک قوی تری برخوردار بودند، سیستم دورکاری را به بهترین شکل اجرا کردند، اما در این زمینه دچار مشکلاتی بودیم.
وی با بیان اینکه پس از کرونا در تجارت و روابط تجار و بازرگانان با یکدیگر تغییراتی ایجاد شده است، بیان داشت: برگزاری نشست های مجازی بین تجار روشی برای پرکردن جای خالی نمایشگاه های فیزیکی بود.
طلایی با بیان اینکه همهگیری پاندمی کووید 19 سرعت استفاده از ابزارهای نوین فناورانه را دنیا بطور قابل توجهی افزایش داد، گفت: در ایران نیز همین شرایط وجود داشت و سرعت استفاده از ابزارهای فناورانه در کشور ما نیز افزایش یافته است.
رئیس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران با بیان اینکه صنعت آی تی موجب کاهش هزینه های تولید، بازاریابی، افزایش بهره وری، اطلاع رسانی و تبلیغات می شود گفت: بنابراین اقتصاد جهان به دلیل زیان های مالی ناشی از شیوع کرونا به کاهش هزینه های غیرضروری نیاز دارد.
وی با اشاره به برگزاری اولین نمایشگاه مجازی در کشور اظهار داشت: با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت فاصلهگذاری اجتماعی، مقرر شد تا پلت فرمی طراحی شود تا نمایشگاهی به عنوان نمایشگاه مجازی برگزار شود.
رئیس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: پلت فرم این نمایشگاه با مطالعه نمایشگاههای مجازی کشورهایی مانند ترکیه، روسیه، امارات و چین تهیه شده و به دو زبان فارسی و انگلیسی پیاده سازی شده است.
طلایی افزود: صنعت و معدن، نشر دیجیتال، بازرگانی از جمله بخشهای شرکت کننده در این نمایشگاه خواهند بود و این اولین بار است که نمایشگاهی با حضور همه بخش های نمایشگاهی برگزار می شود.
رئیس فدارسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران با اشاره به مزایای برگزاری نمایشگاه مجازی گفت: این نمایشگاه دریچه ای برای معرفی پتانسیل های صادراتی و تولیدی کشور است و به معرفی خدمات، توانایی ها و تولیدات ایران در زمینه های مختلف در بازارهای داخلی و خارجی کمک میکند.
وی بیان داشت: به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم ها ب در مواردی برای حضور تجار و بازرگانان مشکلاتی وجود دارد که با برگزاری رویداد نمایشگاهی مجازی (آنلاین) این مشکلات نیز برطرف خواهد شد.
طلایی بیان داشت: ضمن اینکه تجار و بازرگانان برای معرفی محصولات و خدمات خود با هزینه بسیار پایین می توانند در این نمایشگاه حضور یابند.
وی با اشاره به همکاری اتاق بازرگانی تهران در اطلاع رسانی به سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف و همچنین سفارتخانه های که درایران قرار دارند، گفت: بنابراین پیش بینی میشود که بیش از 100 هزار بازدید کننده از این نمایشگاه دیدن کنند.
رئیس فدراسیون فناوری اطلاعات و ارتباطات اتاق بازرگانی ایران بیان داشت: نخستین نمایشگاه مجازی که در اسفند برگزار خواهد شد برای غرفه داران و مشارکت کنندگان ایرانی است اما در دوره های بعد از کشورهای دیگر نیز درخواست خواهیم داشت.
طلایی با بیان اینکه نمایشگاه مجازی فرصتی را برای آشنایی تجار و بازرگانان در زمینه نمایشگاه مجازی ایجاد می کند، گفت: تجار باید بدانند که از چه ابزارهای نوینی وجود دارد که میتوانند با بهره گیری از آن محصولات خود را معرفی و توسعه دهند و سهم خود را در بازارهای مختلف افزایش داده تا تاب آوری اقصادی بیشتری داشته باشند.
وی با اشاره به هزینههای پایین شرکت در این نمایشگاه اظهار داشت: شرکت های دانش بنیان برای شرکت در این نمایشگاه تا 70 درصد تخفیف خواهند داشت.
طلایی گفت: نخستین نمایشگاه مجازی از پنجم تا بیستم اسفند برگزار میشود و این نمایشگاه با همکاری اتاقهای بازرگانی تهران و ایران، تشکل های اتاق بازرگانی، سازمان توسعه تجارت، مرکز فرهنگ و هنر در فضای مجازی وزارت ارشاد برگزار میشود.
وی افزود: شرکت کنندگان برای حضور در نمایشگاه مذکور می توانند به سایت https://iranvirtualexpo.com/ مراجعه کنند.
انتهای پیام/ب
اخبار مرتبط
پر بازدید ها
پر بحث ترین ها
بیشترین اشتراک
بازار
اخبار کسب و کار