ورزشی

تاریخ‌سازی برای بانوان ایران با کسب جایگاه چهارم / نماینده مردان رده پانزدهم را‌ کسب کرد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، فدراسیون قایقرانی، مسابقات کانوپولو قهرمانی جهان که از ۲۴ مهر در شهر دکیوینگ کشور چین آغاز شده بود، امروز ۲۹ مهر با برگزاری رقابت‌های نهایی به پایان رسید
تیم‌های اصفهان خروشان در بخش بانوان و ملوان نداجا در بخش آقایان نمایندگان ایران در رقابت‌ها بودند.
اصفهان خروشان با ترکیب ملیکا برون، ستایش پیرنجم‌الدین، مهدیه شبانی، شیوا لکزایی، آتوسا اسلامی، آناهیتا مهترپور، فاطمه جلیلیان و الهه پورعبدیان به عنوان ورزشکار مربی، نیما حجتی مدیر فنی و سیدایمان شفیع‌اف سرپرست در رقابت‌ها حضور داشت.
ملوان نداجا نیز با حضور امیرحسین زمانی، امیرمحمد فتاح‌پور، محمدصالح سلطانی، محمدعلی ملایی، رضا بیگی، رامین غیاثوند، شایگان خیرالهی و محمدرضا جمشیدیان و هدایت مهرگان خیرالهی سرمربی و انوش عباسی مربی در
این مسابقات شرکت کرد.
در روز پایانی مسابقات نمایندگان ایران به مصاف رقبا رفتند.
اصفهان خروشان نماینده بانوان ایران در پنجمین و آخرین دیدار دور دوم خود در گروه P به مصاف سنگاپور رفت و در پایان با نتیجه ۳ بر ۲ با گل‌های فاطمه جلیلیان، آتوسا اسلامی و الهه پورعبدیان بازی را برد. نماینده ایران با این نتیجه به عنوان تیم دوم گروه P برای نخستین بار در تاریخ ورزش کانوپولوی ایران به نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی جهان راه یافت و موفق به کسب سهمیه بازی‌های جهانی WORLD GَAMES هم شد.
این تیم در نیمه‌نهایی به مصاف صدرنشین گروه O بانوان نیوزلند رفت و در پایان با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل این تیم قدرتمند که مدعی اصلی قهرمانی است، متوقف شد. الهه پورعبدیان و فاطمه جلیلیان برای ایران در این رقابت گلزنی کردند.
در رقابت رده‌بندی نیز به مصاف هلند رفت و در پایان با نتیجه ٢ بر ١ با گل طلایی مقابل این تیم قدرتمند متوقف شد. گل ایران در این رقابت را الهه پورعبدیان به ثمر رساند.
با این نتیجه بانوان ایران تاریخ‌سازی کردند و برای نخستین بار جایگاه چهارم دنیا را به دست آوردند.
ملوان نداجا نماینده مردان ایران در رقابت مرحله سوم خود مقابل تیم آفریقای جنوبی قرار گرفت و با نتیجه ۷ بر ۲ این تیم را شکست داد و سپس در آخرین رقابت خود مقابل تیم استرالیا قرار گرفت و با نتیجه ۷ بر ۴ این تیم را شکست داد. با این نتیجه نماینده مردان ایران جایگاه پانزدهم مسابقات را کسب کرد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 10 =

دکمه بازگشت به بالا