سیاسی

تاکید اعضای کمیسیون آموزش مجلس بر اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۸:۱۲ تاکید اعضای کمیسیون آموزش مجلس بر اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: در نشست عصر امروز این کمیسیون که مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در آن حضور داشت بر اصلاح اساسنامه این صندوق تاکید شد تا حقوق فرهنگیان شاغل و بازنشسته تامین شود.

تاکید اعضای کمیسیون آموزش مجلس بر اصلاح اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

حجت‌الاسلام احمدحسین فلاحی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس در تشریح جلسه عصر امروز (سه‌شنبه ۲۱ مرداد) این کمیسیون اظهار داشت: مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه جمعی از اعضای هیأت مدیره و همچنین معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش جهت ارائه گزارش عملکرد صندوق در نشست امروز کمیسیون حضور داشتند.

وی در همین راستا افزود: موضوع رسیدگی به تخلفات صندوق ذخیره فرهنگیان و اصلاح رویه آن با تحقیق و تفحصی که از مجلس دهم کلید خورد، شروع شد و مدیران و هیأت مدیره متخلف این صندوق، به طور کامل تغییر پیدا کردند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: بر اساس برآوردها، 13 هزار میلیارد تومان از اموال فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان به غارت رفت و دستور کار امروز کمیسیون به این دلیل بود که آیا صندوق به ریل اصلی خود بازگشته است یا خیر؟ اما متاسفانه دولت سهم خود را به صندوق پرداخت نکرده در حالی که سهم 5 درصد فرهنگیان از حقوق آنان کسر شده است.

وی افزود: نمایندگان به دنبال این هستند که صندوق گشایشی برای معلمان داشته باشد ولی در حال حاضر اساسنامه صندوق نیاز به اصلاح دارد چرا که در شرایط کنونی فقط فرهنگیان بازنشسته می‌توانند از منافع صندوق بهره مند شوند و شرایط نیز برای پرداخت به فرهنگیان فراهم نیست.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: در نشست امروز مقرر شد که با اصلاح اساسنامه این صندوق نظارت‌ها بر آن ارتقا یابد و شرایطی برای نفع بیشتر و جلوگیری از تضییع حقوق معلمان فراهم شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا