ترانزیت کالا بین هند و فنلاند از شبکه ریلی ایران فعال است
شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام | کانال تلگرام |
توئیتر |
گروه: اقتصادی ساعت: 11:38 منتشر شده در مورخ: 1401/04/13 شناسه خبر: 1880765 وزیر راه و شهرسازی: ترانزیت کالا بین هند و فنلاند از شبکه ریلی ایران فعال است وزیر راه و شهرسازی گفت: در حال حاضر کالاهای هندی طی ۱۷ تا ۱۸ روز از مسیر ایران به فنلاند می رسند اما از مسیر دریای سرخ دو ماهه جابجا میشوند.
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رستم قاسمی در مراسم اعلام ۳۱۹ دستگاه ناوگان تولید داخل یا بازتولید شده به شبکه ریلی گفت: کشور ما ظرفیتهای ژئوپلیتیکی زیادی دارد که میتواند در بخش حمل و نقل، منافع برای کشور در پی داشته باشد.
وی افزود: با تکمیل کریدورها میتوانیم مسیر ترانزیت شویم که علاوه بر درآمدهایی که دارد نتایج اجتماعی و امنیتی هم در پی خواهد داشت.
قاسمی با بیان اینکه در ترانزیت هنوز فرصت باقی است که اگر آن را غنیمت نشماریم، این فرصت را از دست خواهیم داد، تصریح کرد: کشورهای همسایه از ما میخواهند تا کریدورهای جدیدی از مسیر حمل و نقل ایران ایجاد کنند. آمار حمل و نقل باری که میتواند از کشور ما عبور کند، بسیار بالاست.
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نیازمند تحول اساسی در حوزه حمل و نقل به خصوص بخش ریلی هستیم، گفت: ادامه روش فعلی ما را به جایی نمیرساند. دولتهای قبلی سالی ۷۰ تا ۸۰ کیلومتر ریل یا آزادراه میساختند و ما نهایتاً بتوانیم آن را به سالی صد کیلومتر برسانیم اما جهش مورد انتظار مردم نیست.
قاسمی تأکید کرد: در حال حاضر کانتینر از کشور هند به بندر شهید رجایی میآید. با قطار به رشت میرود و از آنجا با کامیون به آستارا میرود و به راه آهن آذربایجان و نهایتاً فنلاند تحویل میشود. زمان سیر کالا در این مسیر ۱۷ تا ۱۸ روز است اما اگر از مسیر دریای سرخ منتقل شود، ۴۵ روز تا دو ماه طول میکشد.
وی به نبود زیرساخت ریلی قطعه رشت – آستارا به طول ۱۶۲ کیلومتر اشاره و تصریح کرد: گاهی اوقات می گویم شده ساختمان وزارت راه را بفروشیم باید یک ۱۶۲ کیلومتر ساخته شود اما بودجه جاری یک سال کل وزارت راه کفاف ساخت این ۱۶۲ کیلومتر را نمیدهد.
وزیر راه و شهرسازی اصلی ترین کریدورهای ریلی که باید تکمیل شود را چابهار-سرخس، چابهار- رشت و چابهار- آستارا و همچنین اصلاح راه آهن اینچه برون دانست و گفت: کشورهای جنوبی ما درخواست کریدورهای جدید برای اتصال به روسیه از مسیر ایران دارند. اخیراً قرارداد حمل ۱۰ میلیون تن بار با روسیه امضا کرده ایم. ترکمنها به دنبال قرارداد حمل بار از کانال ترانزیتی ایران هستند. ترکیه نیز که چند روز آینده سفری به این کشورداریم چنین درخواستی داشته است.
قاسمی با اشاره به ارائه طرحی به هیئت دولت در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل اظهار داشت: عمده تمرکز ما بر توسعه حمل و نقل ریلی است. البته در حمل و نقل هوایی هم مشکلات زیادی داریم که باید مرتفع شود.
وی با اشاره به توانمندی تولیدکنندگان داخلی در ساخت واگن، زیرساخت و حتی لوکومتیو تأکید کرد: در خصوص حمل و نقل ریلی بار داخلی نیز که بخش معدنی حجم بالایی از آن را تشکیل میدهد، با تقاضای خوبی مواجه هستیم.
وی تصریح کرد: با تأکید بر اینکه میتوانیم در داخل تولید کننده بخشهای تک حمل و نقل ریلی باشیم، اظهار داشت: در سال ۸۲ اوباما تحریمهای فلج کننده علیه ایران ابلاغ کرد و بعد از آن من وزیر نفت شدم هیچ شرکت داخلی در حوزه بالادستی نفت نداشتیم و صد درصد نیاز بالادستی ما در بخش نفت به خارج وابسته بود. این شرکتها سه ماه فرصت داشتند که از ایران خارج شوند. در آن زمان به عنوان عضو اوپک به آلمان رفتم. مناظره پرچالشی برگزار شد. گفتند ما سطح وابستگی صنعت نفت ایران را میدانیم من هم به آنها اعلام کردم که مگر کشورهایی که قطعاتهای تک تولید میکنند از کجا آمده اند. ما هم میتوانیم تولید کنیم. در حال حاضر هیچ بخش بالادستی صنعت نفت نیست که به خارج وابسته باشد. بنابراین در حوزه ریلی هم میتوانیم به تولید ناوگان با تکنولوژی بالا دست یابیم.
انتهای پیام/
http://www.dana.ir/1880765 '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار
-
ضرورت ارزیابی سیاستهای کلان اصل ۴۴ قانون اساسی
-
ترانزیت کالا بین هند و فنلاند از شبکه ریلی ایران فعال است
-
۳۱۹ دستگاه انواع ناوگان وارد شبکه ریلی کشور شد
-
انفجار دوباره قیمت انرژی در سطح جهانی؛ تاریخ در حال تکرار است
-
تشکیل وزارت بازرگانی خلاف سیاست کوچکسازی دولت است
-
نقش بانک ها در افزایش قیمت مسکن
-
تخصیص ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید برای پرداخت پول گندمکاران
-
رشد ترازنامه بانکها بین ۱.۵ تا ۲.۵ درصد محدود شد
-
جزئیات عرضه اولیه فردا
-
قطع دسترسی به سامانههای بانکی ایران از خارج کشور برای دفع حملات سایبری
-
فروش بلیت هواپیما به اتباع خارجی بر اساس نرخ دلار ممنوع است
-
یازدهمین نمایشگاه بین المللی آسانسور و پله برقی؛ ۱۴ لغایت ۱۷ تیرماه
-
ثبتنام در سامانه املاک و اسکان اجباری است
-
گزارشی از آخرین پیشبینی وضعیت جوی کشور
-
تضامین و سقف زمان انتظار وام ازدواج مطابق با قوانین تسهیل شود
-
گزارشی از آخرین تحولات قیمت ارز، طلا و سکه
-
تنها ۳ درصد از ایدههای خلاق به صنعت راه مییابند
-
احیای حضور ایران در بازار منطقه؛ بهترین کمک دولت به صنعت پوشاک/ توجه به تولیدات داخلی، تنها انتظار تولیدکنندگان از مردم
-
گزارشی از آخرین تحولات بورس و فرابورس
-
کشف انبار گندم احتکار شده به ارزش ۵۵۵ میلیارد تومان
-
افزایش قیمت لوازم خانگی و جیبهای خالی خریداران
-
تحویل ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن به مردم در شهریور امسال
-
برخورد قانونی با واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی غیراستاندارد
-
جزئیات تورم خردادماه کالاهای منتخب
-
کاهش گازسوزی در مشعلها تا پایان دولت سیزدهم
-
پرونده ولی الله سیف و معاونانش در دادگاه تجدید نظر
-
۱۱ هزار تن روغن خام و گندم با قطار به کشور وارد شد
-
لزوم دانش بنیان شدن حوزه حمل و نقل
-
چرا گواهی کشف معدن آلبلاغ برای ایمیدرو امضا نمیشود؟
-
تعاونیهای مرزنشین، ثقل امنیتآفرین
-
افزایش ۵۷ درصدی دستمزد کارگران دستگاههای اجرایی
-
گزارشی از آخرین پیشبینی وضعیت جوی کشور
-
ارائه خدمات بانکی به اتباع خارجی ادامه دارد
-
آب گرم خانوارها در آلمان جیره بندی می شود
-
گزارشی از آخرین تحولات قیمت ارز، طلا و سکه
-
گزارشی از آخرین تحولات بورس و فرابورس
-
خرید تضمینی گندم در کشور از ۴ میلیون تن گذشت
-
ایجاد توازن در توزیع جغرافیایی، سرمایهگذاری و زنجیره ارزش صنایع در اولویت وزارت صمت
-
انتقال ۱۰ میلیون تن کالای ترانزیتی روسیه از مسیر ایران
-
زلزله به پالایشگاه های هرمزگان خسارتی وارد نکرده است
آموزش زبان فرانسه دانلود سریال پوست شیر آفر تور کیش بلیط هواپیما آنلاین بازار '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);