Categories: اقتصادی

تشکیل کارگروه طرح بهسازی باند 29 چپ مهرآباد/باند پروازهای مهرآباد تغییر می‌کند

سه‌شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۱۱:۲۴ تشکیل کارگروه طرح بهسازی باند 29 چپ مهرآباد/باند پروازهای مهرآباد تغییر می‌کند

راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد با اشاره به آغاز پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از اواخر اردیبهشت امسال، گفت: در مدت زمان بهسازی باند 29 چپ، همه پروازها به باند 29 راست منتقل می‌شود.

ابراهیم مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: با توجه به فراهم شدن زمینه‌های لازم برای آغاز پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد به عنوان پرترافیک‌ترین فرودگاه کشور، این فرودگاه عملا در آستانه اجرای مهمترین پروژه صنعت فرودگاهی ایران در سال 1400 قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: برطرف سازی مشکلات سازه ای باند فعلی و افزایش ضریب ایمنی پروازها و استانداردسازی سطوح پروازی، از جمله اهدافی است که با اجرای پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد مد نظر قرار دارد.

*طول موثر پروازی باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد 4100 متر

راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد درباره مشخصات فنی باند 29 چپ مهرآباد اظهار کرد: طول این پروژه با احتساب نواحی حدود 4500 متر و طول موثر پروازی آن 4100 متر با عرض 80 است.

مرادی اظهار کرد: این بهسازی شامل انجام سه لایه آسفالت، بلاک‌بیس و بیندر روی این سطوح پروازی به طول 4 کیلومتر و ضخامت 20 سانتی‌متر و همچنین زهکشی و ساماندهی آب های سطحی و استریپ سازی این باند می‌شود و مقرر است طبق برنامه زمان بندی انجام شود.

* آغاز پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد از اواخر اردیبهشت

وی گفت: این پروژه از اواخر اردیبهشت امسال آغاز خواهد شد و نیاز مبرمی به زمینه‌سازی زیر ساخت‌ها، از جمله نصب و راه‌اندازی سامانه ILS تقرب پرواز باند 29 راست و همچنین رفع عدم تطابق‌های باند 29 راست دارد، زیرا در زمان بهسازی باند 29 چپ، همه پروازها روی این باند انجام خواهد شد.

راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد اظهار کرد: همه بخش های عملیات هوانوردی، عملیات فرودگاهی و فنی مهندسی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد و شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در تلاش هستند تا با همکاری شرکت‌های هواپیمایی و دیگر بهره‌برداران فرودگاه مهرآباد، هم تعداد پروازهای منتقل‌ شده به ساعت 24 تا 5 بامداد به حداقل برسد و هم پروژه بهسازی باند 29 چپ فرودگاه بین‌المللی مهرآباد با بالاترین کیفیت و در کمترین زمان به سرانجام برسد و مسافران به سلامت به مقاصد پروازی خود برسند.

* بهره برداری مستمر عامل مستهلک شدن باند 29 چپ مهرآباد
راهبر فرودگاه بین المللی مهرآباد، درباره الزام بهسازی باند 29 چپ این فرودگاه توضیح داد: شرایط زیرساخت و روکش باند 29 چپ مهرآباد و مستهلک شدن آن طی سالیان متمادی و بهره برداری مستمر از این باند موجب شده است تا بهسازی این باند یکی از ضروریات و الزامات اجرایی در فرودگاه مهرآباد تلقی شود.

وی افزود: این پروژه بهسازی محدودیت‌ها و ملاحظات عملیاتی در خلال پروژه را به همراه خواهد داشت و یاری همه واحدها و نیز بهره‌برداران را می‌طلبد؛ ضرورت اجرای آن و رعایت برنامه زمانی اجرایی بر اهمیت این پروژه می‌افزاید.

* کارگروه پروژه بهسازی باند 29 چپ تشکیل شد

مرادی اظهار کرد: به منظور برنامه ریزی و مدیریت بهینه انجام این پروژه، اعضای کارگروه اجرایی پروژه باند 29 چپ به منظور تسریع در رسیدگی به امور پروژه منصوب شدند.

به گزارش فارس پیش از این مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، درباره باند 29 راست مهرآباد، به فارس گفته بود: باند 29 راست کاملاً عملیاتی است، اما این باند به عنوان باند اضطراری از سوی سازمان هواپیمایی کشوری مطرح است.

به گفته سیاوش امیرمکری، در شرایطی که باند 29 چپ مهرآباد با مشکلی مواجه شود، باند 29 راست بلافاصله مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، البته این در حیطه اختیارات و تصمیم خلبان است، ما در زمان عملیات هر دو باند را عملیاتی اعلام کرده‌ایم، در شرایطی که خلبان تشخیص دهد، خصوصا برای تیک‌آف (بلند شدن هواپیما) از باند 29 راست استفاده کند، ما هیچ مشکلی نداریم و این باند کاملاً عملیاتی، استاندارد و قابل بهره‌برداری است.

31 فروردین امسال بود که وزیر راه و شهرسازی در بازدید از فرودگاه مهرآباد، تأکید کرد: اجرای بهسازی باند 29 چپ این فرودگاه مهمترین صنعت فرودگاهی کشور در سال 1400 است.

به تازگی با ابلاغی از سوی مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ابراهیم مرادی، به عنوان مدیر پروژه بهسازی باند 29 چپ مهرآباد منصوب شد.

انجام اقدامات لازم در مورد موارد اجرایی و زمان‌بندی پروژه پیگیری و تمهید مقدمات مورد نیاز جهت بهره برداری حداکثری از باند 29 راست، پیگیری و رفع موانع مسائل پیش آمده در خلال پروژه بهره‌گیری از نظرات کمیسیون کیفیت و کنترل پروژه و نیز تمهیدات لازم جهت بازگشایی پس از بهسازی، از جمله مواردی است که در این ابلاغ از مدیر پروژه خواسته شده است.

بهسازی باند 29 چپ به عنوان یک ضرورت اساسی و بزرگ‌ترین پروژه فرودگاهی کشور تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم بر فعالیت‌های سایر فرودگاه‌ها و نیز شبکه پروازی کشور خواهد داشت که بر ضرورت رعایت برنامه زمانی پروژه می افزاید.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار

اخبار کسب و کار

موتور جستجوی avalkhabar

Share
Published by
موتور جستجوی avalkhabar