اجتماعی

توسعه پایگاه‌های دریایی اورژانس/ آموزش کمک‌های اورژانسی به مهمانداران قطار

دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۱:۲۳ توسعه پایگاه‌های دریایی اورژانس/ آموزش کمک‌های اورژانسی به مهمانداران قطار

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور، گفت: پایگاه‌های دریایی در سال‌های گذشته توسعه خوبی پیدا کرده است.

توسعه پایگاه‌های دریایی اورژانس/ آموزش کمک‌های اورژانسی به مهمانداران قطار

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، حسن نوری، در نشست خبری که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور تعدادی از خبرنگاران برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۵۴ بعد از حادثه‌ای که در فرودگاه اتفاق افتاد اورژانس پیش ‌بیمارستانی در ایران افتتاح شد و ما چهارمین کشور در جهان بودیم که اورژانس پیش‌بیمارستانی را راه‌اندازی کرد. قبل از انقلاب در چند شهر دیگر اورژانس پیش‌بیمارستانی فعال شد و بعد از انقلاب شهرهای دیگر نیز صاحب اورژانس پیش‌بیمارستانی شدند.

وی با اشاره به فعالیت‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی در انقلاب و دفاع مقدس، ادامه داد: در دوره‌های بعدی پس از جنگ مهم ترین برنامه توسعه پایگاه‌های اورژانس پیش‌بیمارستانی بود و این اتفاق افتاد و ۳ هزار و ۲۰۳ پایگاه اورژانس پیش‌بیمارستانی فعال شد.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس کشور با بیان اینکه در دوره‌ای هدف از اورژانس پیش بیمارستانی توسعه پایگاه‌ها بود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر برنامه ما صرفاً توسعه پایگاه‌ها نیست اگرچه توسعه پایگاه‌ها هم از برنامه‌های ‌ما است اما نوع تغییر لجستیک پیش‌ بیمارستانی از برنامه‌های ما است و به دنبال اشکال جدیدی از خدمات هستیم و توسعه اورژانس هوایی و راه‌اندازی توسعه اورژانس موتوری بود و در حال حاضر ناوگان آمبولانس موتوری بسیار گسترده در شهر تهران است.

وی ادامه داد: پایگاه‌های دریایی در سال‌های گذشته توسعه خوبی پیدا کرده است و انتقال مصدومین از جزایر جنوبی کشور به بندرعباس را بر عهده دارند. همچنین پایگاه‌های روستایی نیز راه‌اندازی شده است، در گذشته عمده تمرکز ما در شهر وجاده‌ها بود اما در حال حاضر به توسعه اورژانس پیش‌بیمارستانی در همه کشور توجه داریم.

نوری گفت: در زمینه اورژانس پیش‌ بیمارستانی ریلی نیز اقدامات خوبی انجام شده است، از جمله آموزش مهمانداران داخل قطار. همچنین ارتباط دقیق بین قطار و اورژانس پیش بیمارستانی راه‌اندازی پایگاه‌هایی در ایستگاه‌های اصلی راه‌اهن و راه‌اندازی اورژانس ریلی که می‌تواند مصدومان را از طریق ریل منتقل کند قدم‌های آخر آن در حال انجام است و به زودی راه‌اندازی شود.

نوری تصریح کرد: تماس‌های تلفنی در بسیاری از موارد فوریتی نیست و بعضاً تماس‌های مزاحم و غیرضروری داریم اما موارد بینابینی هستند که پرستار نمی‌داند باید آمبولانس اعزام شود یا نه و از همین‌رو از موتور آمبولانس استفاده می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 7 =

دکمه بازگشت به بالا