سیاسی

درخواست عضو کمیسیون آموزش از وزیر درباره عدم اجبار دانش آموزان برای حضور در آزمون‌ها

سه‌شنبه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۰۹:۴۵ درخواست عضو کمیسیون آموزش از وزیر درباره عدم اجبار دانش آموزان برای حضور در آزمون‌ها

عضو کمیسیون آموزش مجلس از حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش خواست از اجبار دانش آموزان و والدین برای حضور در آزمون‌ها با توجه به موج چهارم کرونا خودداری شود.

درخواست عضو کمیسیون آموزش از وزیر درباره عدم اجبار دانش آموزان برای حضور در آزمون‌ها

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، علیرضا کریمی فیروزجایی عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی با ارسال نامه‌ای به محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش از این عضو کابینه خواست از اجبار دانش آموزان و والدین برای حضور در آزمون‌ها با توجه به موج چهارم کرونا خودداری شود.

متن این نامه به شرح ذیل است:

جناب آقای دکتر حاجی میرزائی وزیر محترم آموزش و پرورش

با سلام

احتراما نظر به اینکه برای بسیاری از والدین دانش آموزان سراسر کشور دغدغه برگزاری امتحانات حضوری مطرح است و از آنجا که چیزی مهم تر از صیانت و پاسداری از جان عزیزان مردم برای ما و خانواده هایشان مطرح نیست، مقتضی است ترتیبی اتخاذ فرمایید تا امتحانات کلیه پایه‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری به اختیار دانش آموزان و والدین آنها قرار بگیرد و از هر گونه اجبار حضوری با توجه به ورود انواع ویروس‌های جهش یافته خودداری گردد.

بدیهی است نظر به تأثیر معدل در کنکور برای مقطع دوازدهم و انتخاب رشته در مقطع نهم، می توان ترتیبی اتخاذ نمود تا تأثیر معدل صرفا برای شرکت کنندگان در امتحان حضوری لحاظ گردد و برای شرکت کنندگان در آزمون مجازی با لحاظ درصد تأثیر کمتری این امر اجرائی گردد و برای مقطع نهم نیز هیچگونه الزامی برای امتحان حضوری وجود نداشته باشد.

بی شک اختلاط حدود ۲ میلیون دانش آموز در سراسر کشور در مقاطع نهم و دوازدهم در انتقال ویروس به ۲ میلیون خانواده می تواند فاجعه ای جدید و احتمالا موج پنجم کرونا را در کشور رقم بزند و در صورت بروز این فاجعه مسئولیت آن نه صرفا با ستاد کرونا بلکه با تمامی پیشنهاد دهندگان و کارشناسان، مدیران و مسئولان آن وزارتخانه خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − یک =

دکمه بازگشت به بالا