اجتماعی

در حوزه پدافند غیرعامل باید متناسب با نیاز دانش آموزان بهینه شود

يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۹ – ۰۸:۰۶ در حوزه پدافند غیرعامل باید متناسب با نیاز دانش آموزان بهینه شود

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه پدافند غیرعامل یک سبک زندگی است، گفت: آموزش‌ها در حوزه پدافند غیرعامل باید متناسب با نیاز دانش آموزان بهینه شود.

در حوزه پدافند غیرعامل باید متناسب با نیاز دانش آموزان بهینه شود

گزارش گروه آموزش‌ و پرورش خبرگزاری فارس، سردار غلامرضا جلالی در شورای معاونین وزارت آموزش‌وپرورش که با حضور وزیر آموزش‌وپرورش و به‌صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مدیران ستادی و استانی برگزار شد، اظهار کرد: پدافند غیرعامل چرخه مکمل دفاع کشور است که باتدبیر مقام معظم رهبری در سال 1382 تشکیل‌شده است.

وی ادامه داد: پدافند غیرعامل مسئول ارتقا آمادگی دفاعی در بخش نظامی است که آموزش‌وپرورش با توجه به تأثیر خود در فرهنگ‌سازی در جامعه می‌تواند در تبیین و آشنایی با مفهوم و نهادینه‌سازی پدافند غیرعامل نقشی حیاتی ایفا کند.

دفاع غیرعامل یک نگاه، تفکر و یک سبک زندگی است

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور بابیان اینکه دفاع غیرعامل یک نگاه، تفکر و یک سبک زندگی است پدافند غیرعامل را مروج روح همکاری جمعی و یک مهارت اجتماعی دانست.

سردار جلالی متذکر شد: در برنامه ششم توسعه کشور، ماده 58 قانون احکام دائمی، به اهمیت مسئله آموزش در پدافند غیرعامل اشاره و مأموریت‌ها را مشخص کرده است. سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز بر همین اساس شیوه‌نامه این ماده را در کمیته دائمی پدافند غیرعامل مصوب کرده و وظایف هر یک از نهادهای متولی این بخش ازجمله آموزش‌وپرورش مشخص‌شده است.

وی کرونا را یک رزمایش جدی در مورد حفظ کارکرد زیرساخت‌ها دانست و تصریح کرد: این بیماری با تمام سختی‌ها و تلخی‌هایی که بر ما تحمیل کرد، نکات مثبتی نیز به دنبال داشت ازجمله اینکه باعث ارتقای آمادگی‌ها شد. نمونه این موضوع را در آموزش برخط در آموزش‌وپرورش می‌توان مشاهده کرد.

مصونیت در برابر کرونا منوط به یک نظم و انضباط اجتماعی است

سردار جلالی بیان کرد: با توجه به طولانی شدن بحران کرونا مشخص است که برای مبارزه با این بحران نیازمند به‌کارگیری رویکرد بهداشت محور با تأکید بر تغییر سبک زندگی هستیم.

وی متذکر شد: بهداشت باید در لایه‌های مختلف زندگی شکل بگیرد و مصونیت در برابر کرونا منوط به یک نظم و انضباط اجتماعی است که آموزش‌وپرورش نقشی اساسی در نهادینه کردن این موضوع دارد.

مهم‌ترین مطالبه سازمان پدافند غیرعامل کشور از وزارت آموزش‌وپرورش

سردار جلالی بابیان اینکه آموزش‌ها در حوزه پدافند غیرعامل باید متناسب نیاز دانش آموزان بهینه شود تأکید کرد: مهم‌ترین مطالبه سازمان پدافند غیرعامل کشور از وزارت آموزش‌وپرورش، نهادینه شدن تفکر پدافند غیرعامل و مقاومت در سرفصل‌های آموزشی است تا فرد و جامعه برای این تفکر آماده شوند.

وی بابیان اینکه سازمان پدافند غیرعامل کشور در همین راستا اقدام به تولید محتوای تصویری برای سطوح مختلف به‌منظور انتشار در شبکه شاد کرده است، متذکر شد: شبکه شاد نماد یک اقدام انقلابی برای تهیه یک پلتفرم بومی برای تداوم کارکرد نظام آموزشی کشور در شرایط کرونا است که باوجود برخی ضعف‌ها و کاستی‌ها قطعاً بهتر از نمونه خارجی است. یقین داریم که با برطرف شدن این ضعف‌ها، شبکه شاد موجب جهش آموزش برخط در کشور خواهد شد.

انتهای پیام/

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =

دکمه بازگشت به بالا