سیاسی

راه اندازی مرکز شبانه‌روزی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری

يکشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۹ – ۱۹:۳۳ راه اندازی مرکز شبانه‌روزی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری

قائم مقام رئیس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور از راه اندازی مرکز فوریت‌های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری، حداکثر تا 10 روز دیگر در تهران و استان‌های سراسر کشور خبر داد و گفت: این مرکز به صورت شبانه‌روزی فعالیت خواهد کرد.

راه اندازی مرکز شبانه‌روزی بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه گذاری

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت کشور، بابک دین پرست با اشاره به دستور مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری اعضای هیات دولت در دوم شهریور ماه با معظم له، و تاکید ایشان بر ضرورت تشکیل کار گروهی شبانه روزی به منظور بر طرف کردن موانع تولید، گفت: وزیر کشور طی مکاتبه‌ای با رئیس جمهور، ضمن اشاره به سوابق مربوط به گزارشات قبلی، بر آمادگی لازم برای راه‌اندازی این مرکز تاکید کرده‌اند که این موضوع‌، از سوی رییس جمهور به معاون اول، تمامی اعضای ستاد و روسای قوه قضاییه و مقننه منعکس شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور افزود: با توجه به الزامات قانونی، فرامین و دستورات صادره و در راستای اجرای حکم صادره از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، امروز در بخشنامه ای به استانداران سراسر کشور ابلاغ شده است که بر مبنای آن، باید حداکثر ظرف مدت ده روز نسبت به راه اندازی مرکز مذکور در سراسر کشور اقدام لازم به عمل آید.

معاون اقتصادی وزیر کشور گفت: در این ابلاغیه که رونوشت آن برای اعضای ستاد ارسال‌ و بر ضرورت تعیین و معرفی نمایندگان خود به مراکز مذکور در سطح ملی و استانی تاکید شده، به برخی از وظایف و نحوه کار مرکز اشاره شده است.

وی در همین راستا افزود: در شرایط حساس کنونی و در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) به عنوان سال «جهش تولید» مزین گردیده و همچنین تاکیدات جدی رئیس جمهور برای اهتمام ویژه تمامی دستگاه های اجرائی کشور، جهت مرتفع نمودن موانع و مشکلات واحدهای تولیدی و بنگاه های اقتصادی، بی تردید یکی از مهمترین الزامات و ضرورت‌ها در جهت تحقق موارد ذکر شده، اجرای دقیق ماده ۶۱ قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور، با هدف حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی، به ویژه در موارد مربوط به تکمیل و راه اندازی طرح‌های نیمه تمام، تامین مالی، تعیین تکلیف بدهی های معوق و همچنین رفع مشکلات مرتبط با محیط زیست، منابع طبیعی و معادن و رفع موانع صادراتی است.

دین پرست در همین راستا با اشاره به اینکه با فرمایشات موکد مقام معظم رهبری در ارتباط تصویری اعضای هیات دولت با معظم له، در دوم شهریور ماه سالجاری، مبنی بر "ضرورت تشکیل کارگروهی شبانه روزی به منظور برطرف کردن موانع تولید" که منجر به تهیه و ارسال نامه ۱۲ شهریورماه وزیر کشور و صدور ابلاغیه ای در تاریخ ۱۳ شهریورماه از سوی رئیس جمهور، ایشان در نامه مذکور و نهایتاً در اجرای بند ۷ ابلاغیه ای مورخ ۲۰ مهرماه وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مقرر است مرکز شبانه‌روزی فوریت های بررسی مشکلات واحدهای تولیدی و طرح‌های سرمایه‌گذاری، با قید فوریت و حداکثر ظرف مدت دو هفته راه اندازی شود، عنوان کرد: در همین راستا مقرر شد تا نسبت به اتخاذ تمهیدات لازم در جهت راه اندازی مرکز موصوف در آن استان، اقدام شود.

معاون اقتصادی وزیر کشور به برخی از مهمترین ویژگی های مرکز شبانه روزی فوریتهای بررسی مشکلات واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: به تناسب اختیارات و مسئولیت های مصرح در ماده (۶۱) قانون الحاق موادی به قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و آیین نامه اجرائی ماده قانونی مذکور، مرکز موصوف در سازمان صنعت، معدن و تجارت مستقر و تحت مدیریت رییس سازمان مذکور و با نظارت عالی روسای کارگروه های استانی، فعالیت خواهد کرد.

وی افزود: نظر به اینکه در اجرای تبصره ذیل ماده (۶۱) قانون موصوف، دستگاه های عضو ستاد و کارگروه های مذکور و دبیرخانه های مورد نیاز آنها، باید از امکانات و نیروی انسانی موجود در دستگاه های اجرائی و اعضای ذی‌ربط استفاده کرده و به هیچ عنوان تشکیلات جدیدی ایجاد نکنند، لذا بایستی بر اساس مفاد ماده قانونی مذکور و همچنین ماده (۲) آیین نامه اجرائی آن، نماینده یا نمایندگان دستگاه های عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، برای استقرار در مرکز موصوف معرفی گردند.

دین پرست در همین راستا با بیان اینکه مرکز مورد اشاره به صورت شبانه روزی فعالیت خواهد کرد، گفت: بدین شرح که نمایندگان دستگاه های عضو کارگروه موظفند، همه روزه از ساعت ۸ لغایت ۲۰ هر روز، در محل مرکز مستقر باشند. از ساعت ۲۰ الی ۸ صبح و همچنین برای روزهای تعطیل نیز، شیفت مطلعی، پاسخگوی تلفنی متقاضیان و انعکاس موضوع به مسئولین ذیربط خواهد بود.

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه پیش نویس دستورالعمل مربوط به نحوه فعالیت مراکز ملی و استانی، ظرف مدت ۱۰ روز آینده توسط دبیرخانه ستاد تنظیم و ابلاغ خواهد شد، افزود: سامانه ویژه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که به صورت آزمایشی در ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استانها نصب و در ۲۳ مهرماه، آخرین وضعیت، موانع ومشکلات مرتبط با آن سامانه، در نشست ویدئوکنفرانسی مشترک مسئولین دبیرخانه ستاد، دفتر آمار و فراوری داده‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور مورد بررسی واقع شد، تا هفته آتی نهایی سازی شده و عملیات اجرائی مرکز مورد نظر را پشتیبانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: مضافاً اینکه موضوع ضرورت برقراری ارتباط سامانه‌های دستگاه‌های عضو و مرتبط با ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با سامانه اصلی ستاد و همچنین تعیین حداکثر بازه‌‌های زمانی الزام آور دستگاه‌های مرتبط، برای بررسی و پاسخگویی به درخواست متقاضیان، طی هفته آتی، در قالب تصمیمات نود و هشتمین جلسه ستاد و همچنین برگزاری جلسات مورد نیاز، با نمایندگان دستگاههای اجرایی ذیربط، تصمیم گیری و تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ خواهد شد.

دین پرست تصریح کرد: به محض خاتمه یافتن فرآیند تکمیل سامانه مورد اشاره، نسبت به برگزاری کارگاه آموزشی مورد نیاز برای کاربران سامانه مذکور در سطح کشور اقدام خواهد شد.

وی اضافه کرد: همانگونه که در ابلاغیه‌های قبلی نیز تصریح شده است، اولویت بررسی و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی، به ترتیب با دستگاه اجرایی مرتبط در سطوح استانی و سپس ملی و در گام بعدی، با کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استانها خواهد بود.

معاون اقتصادی وزیر کشور همچنین خاطرنشان کرد: بدیهی است؛ صرفاً در موارد خاص، آنهم با ذکر دقیق دلایل عدم توفیق دستگاه اجرایی مسئول در سطح استان و ایضاً کارگروه های استانی، برای حل و فصل مشکلات واحد تولیدی، مراتب جهت بررسی و حل و فصل نهائی مشکلات واحدهای مشمول، به دبیرخانه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید ارسال خواهد شد.

دین پرست خاطرنشان کرد: روند و نحوه حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی، توسط دستگاه های اجرائی مسئول (درگام نخست)، بصورت مستقیم و یا با هماهنگی و اخذ مجوزهای قانونی لازم از دستگاه ملی متبوع و همچنین نحوه اقدام کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان (درگام دوم)، به عنوان مهمترین رکن و شاخص ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی استانی و کارگروه های تسهیل و رفع موانع تولید استانی محسوب و در گزارشات تجمیعی سه ماهه ارزیابی عملکرد که برای مقامات عالی کشور ارسال خواهد شد، مورد لحاظ قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe رسپینا لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + پنج =

دکمه بازگشت به بالا