Categories: اجتماعی

رضایتمندی ۸۰ درصد بیماران بستری کرونا از مهارت پزشکان

سه‌شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ – ۱۲:۰۲ رضایتمندی ۸۰ درصد بیماران بستری کرونا از مهارت پزشکان

مشاور وزیر در امور بهداشتی از رضایتمندی بیش از ۸۰ درصد بیماران بستری کرونا از مهارت پزشکان خبر داد.

رضایتمندی ۸۰ درصد بیماران بستری کرونا از مهارت پزشکانرضایتمندی ۸۰ درصد بیماران بستری کرونا از مهارت پزشکان

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، محمد آسایی، مشاور وزیر در امور بهداشتی در نامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نتایج نظرسنجی میزان رضایت افرادی که به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری یا در منزل مراقبت شده اند را اعلام کرد.

بر اساس نتایج این نظرسنجی، که توسط جهاد دانشگاهی و با نظارت دکتر محمد آسایی، مشاور وزیر در امور بهداشتی و دکتر مصطفوی، عضو هیئت علمی و اپیدمیولوژیست انستیتو پاستور در تیرماه جاری انجام شد، پس از تهیه پرسشنامه مجزا برای دو گروه بستری و سرپایی شماره تلفن های بیش از ۱۰ هزار نفر که در سه ماهه اول سال جاری به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده بودند از سیستم آمار و اطلاعات وزارت متبوع اخذ و جهاد دانشگاهی برای رسیدن به تعداد حدود ۲۰۰۰ نمونه مجبور به تماس تلفنی با ۹۱۸۳ شماره تلفن شده است.

براین اساس، با ۱۱۶۸ مورد سرپایی و ۸۰۱۵ مورد بستری تماس حاصل شده که ۴۷۵ نفر در بخش سرپایی و هزار و ۵۴۸ مورد در بخش بستری به تماس ها پاسخ داده اند که ۲۸ درصد از مبتلایانی که در منزل تحت مراقبت بودند، معتقدند بعد از آنها فرد دیگری از اعضای خانواده شان نیز به کرونا مبتلا شده است.

در این بررسی میزان رضایت دو گروه پرسشگری (درمان در منزل و بیمارستان) از تیم سلامت، مجموعه وزارت بهداشت و همه دستگاه‌های اجرایی مشخص شد که در جدول زیر از ۱۴ تا ۲۰ نشان داده شده است.

گفتنی است، در خصوص فرآیند پذیرش دربیمارستان، ۱۱.۴ درصد افراد نمونه گفته‌اند به محض مراجعه به بیمارستان بستری شده‌اند. ۴۳ درصد یک ساعت و کمتر، زمان بستری شدن شان طول کشیده است. همچنین ۲۳.۸ درصد افراد ۲ تا ۲ ساعت، ۱۰.۱ درصد چهار تا پنج ساعت و مابقی (کمتر از ۱۲ درصد) بیش از ۵ ساعت برای بستری شدن منتظر ماندند.

در مجموع درصد قابل توجهی از بستری شدگان معتقدند فرآیند پذیرش در بیمارستان خوب و بسیار خوب بوده است.
براساس این گزارش، ۵۵ درصد از بیماران بین ۲ تا ۷ روز در بیمارستان بستری بوده اند. ۸۴.۲ درصد افراد مورد مطالعه نحوه برخورد پرستاران و ۸۷.۶ در نحوه برخورد پزشکان را خوب یا خیلی خوب ارزیابی کرده اند.

همچنین، مهارت و دانش پزشکان از نظر ۸۰.۷ درصد افرادی که در بیمارستان ها بستری بوده اند، خوب یا خیلی خوب ارزیابی شده است.

۳۳.۳ درصد پاسخگویان هزینه ای در زمان ترخیص پرداخت نکرده اند. ۷.۴ درصد افراد کمتر از ۱۰۰ هزار تومان، ۹.۲ درصد بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان، ۱۷.۸ درصد بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان و تنها ۹ درصد بین ۵۰۰ تا یک ‌میلیون تومان پرداخت کرده اند. مابقی یا بیش از یک میلیون، از میزان پرداخت خبر نداشته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

بیمه معلم

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار

اخبار کسب و کار ایران فان بیمه البرز رسپینا هتل تارا م

موتور جستجوی avalkhabar

Share
Published by
موتور جستجوی avalkhabar

Recent Posts

ناتینگ از ایرباد CMF Buds 2 با شارژدهی ۵۵ ساعته رونمایی کرد

کمپین تبلیغاتی برند ناتینگ برای گوشی CMF Phone 2 Pro رسمی آغاز شده و قرار…

16 دقیقه ago

حفره امنیتی خطرناک در سگ‌های رباتیک چینی به هکرها امکان کنترل از راه دور می‌دهد

محققان در سگ‌های رباتیک چینی Unitree Go1 حفره‌های امنیتی کشف کرده‌اند که هکرها می‌توانند با…

36 دقیقه ago

جو خراب رختکن بارسا: کسی جشن نگرفت

کد خبر : 2119956 | 27 فروردين 1404 ساعت 12:02 | 15.7K بازدید | 38…

56 دقیقه ago

تحلیل تکنیکال بیت کوین 27 فروردین

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بیت‌کوین طی هفته‌های اخیر سه بار به خط روند…

2 ساعت ago

OpenAI ظاهراً روی یک شبکه اجتماعی مبتنی بر ChatGPT کار می‌کند

به نظر می‌رسد «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI می‌خواهد برای رقابت با «ایلان ماسک»، مالک شبکه…

2 ساعت ago

ChatGPT به گالری مجهز شد؛ مشاهده همه تصاویری که با هوش مصنوعی ساخته‌اید [تماشا کنید]

شرکت OpenAI بخشی اختصاصی برای مشاهده تصاویر ساخته هوش مصنوعی به ChatGPT اضافه کرده است.…

2 ساعت ago