Categories: فرهنگ و هنر

سینمای وی آر نیاز به سینمای سنتی دارد

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، چهارمین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی «۴۱_ ۲۰» این رویداد در روز سوم با موضوع “بازنگری روایت در مرحله تدوین” به دبیری احمد الستی و با حضور کنان سوباشی، تدوینگر و مدرس یکشنبه ۲۹ مهر، ساعت ۱۷:۳۰ در سالن ۱۲ پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

کنان سوباشی در ابتدای این نشست یک سوال مطرح کرد و گفت: یک سوال می‌پرسم و می‌خواهم جمعیت نظرشان را بدهند از نظر شما سینما چیست؟ از سینما و سینمای واقعیت مجازی چه می‌دانید؟

او پس از شنیدن نظرات متفاوت حضار گفت: سینمای وی آر نیاز به سینمای سنتی دارد و زمانی که سینمای سنتی وجود داشته باشد می‌توانیم بگوییم سینمای سنتی چیست و چقدر برای سینمای وی آر حائز اهمیت است.

وی افزود: امروز واقعیت مجازی به یک تکنولوژی دوست‌داشتنی تبدیل شده است چراکه رویا دیدن در فضای حقیقی را فراهم ساخته و مهم ترین ویژگی‌اش این است که یک تصویر ۳۶۰ درجه دارد. خیلی از افراد فکر می‌کنند این سینما پدیده جدیدی است اما سینما از گذشته‌های دور وجود داشته است.

وی ادامه داد: با تجهیزات جدیدی که وجود دارد امکان ساخت یک فیلم با فرمت جدید فراهم شده است و این موضوع در حال پیشرفت است.

مشروح این نشست تخصصی در آینده توسط انجمن سینمای جوانان ایران منتشر خواهد شد.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.

موتور جستجوی avalkhabar

Share
Published by
موتور جستجوی avalkhabar