اقتصادی

صادرات 2 میلیون دلاری مصالح و لوازم ساختمانی ایران به آفریقا

دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ – ۰۲:۲۲ صادرات 2 میلیون دلاری مصالح و لوازم ساختمانی ایران به آفریقا

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در سال گذشته حدود 2میلیون دلار مصالح و لوازم ساختمانی ایران به کشورهای آفریقایی صادر شده است.

صادرات 2 میلیون دلاری مصالح و لوازم ساختمانی ایران به آفریقا

فرزاد پیلتن در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درباره وضعیت صادرات مصالح ساختمانی به آفریقا گفت: صادرات مصالح و لوازم ساختمانی ایران مانند سیم و کابل، کاشی و سرامیک، سنگ، کلید و پریز، چینی و سرامیک، شیرآلات بهداشتی، وان و دوش، در و پنجره، لوله و پروفیل و… به جهان در سال 1398 حدود 620 میلیون دلار و عمدتاً به کشورهای عراق و افغانستان و سپس ترکیه، امارات و آذربایجان بوده است.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: همچنین در سال 1398 حدود 2 میلیون دلار از محصولات فوق از ایران به کشورهای آفریقایی صادر شده است.

وی بیان داشت: مقاصد اصلی محصولات فوق در قاره آفریقا، کشورهای سومالی، آفریقای جنوبی، تانزانیا، کنیا، غنا، ساحل عاج و نیجریه بوده‌اند.

پیلتن بیان داشت: کشورهای عمده صادرکننده محصولات مذکور به آفریقا شامل چین با 2.2 میلیارد دلار، اسپانیا با یک میلیارد دلار، ایتالیا با حدود 700 میلیون دلار، هند با حدود 400 میلیون دلار، فرانسه با حدود 365 میلیون دلار و ترکیه با حدود 360 میلیون دلار است.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران اظهار داشت: عدم علاقه، اراده و برنامه‌ریزی مناسب توسط بخش‌های خصوصی کشور برای صادرات به کشورهای آفریقایی، ریسک‌های صادراتی، اقتصادی و تجاری، مشکلات حمل و نقل شامل بعد مسافت و هزینه‌های بالا و عدم وجود خطوط منظم و مستقیم حمل و نقل، مشکلات بانکی، عدم شناخت تجار ایرانی از نیازهای بازارهای آفریقایی و عدم شناخت تجار آفریقایی از توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران، هزینه‌های بالای بازاریابی مانند شرکت در نمایشگاه‌ها و تأسیس دفتر، مشکلات مربوط به برقراری ارتباط ساده و سریع تجار دو طرف از جمله مهمترین موانع توسعه صادرات محصولات مذکور به قاره آفریقا محسوب می‌شود.

وی گفت:‌سازمان توسعه تجارت ایران با وجود تمرکز و توسعه صادرات به کشورهای همسایه از تلاش برای گسترش روابط تجاری با کشورهای آفریقایی غافل نبوده و به موازات برگزاری جلسات کارشناسی کمیسیون اقتصادی ستاد آفریقا به منظور تهیه مصوبات لازم برای طرح در ستاد آفریقا به ریاست معاون اول رئیس‌جمهور، براساس برنامه شناسایی ظرفیت‌های جدید صادراتی به قاره آفریقا و در چارچوب میزهای کالا – کشوری برای معرفی بازارهای جدید صادراتی و معرفی راهکارهای ورود به بازارهای فوق و روش‌های حل مشکلات و موانع صادرات به این بازارها تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 20 =

دکمه بازگشت به بالا