صرفه جویی 410 میلیاردی تهرانیها با خرید از میادین میوه
پنجشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۳:۱۲ صرفه جویی 410 میلیاردی تهرانیها با خرید از میادین میوه
به گفته مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار تهرانیها امسال با خرید از میادین میوه و تره بار410 میلیارد تومان صرفهجویی کردند.
به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، سید سعید راد با اعلام اینکه میزان صرفهجویی اقتصادی شهروندان بابت خرید برخی محصولات از میادین میوه و تره بار در 5 ماهه نخست سال 99، بالغ بر 410 میلیارد و 447 میلیون تومان برآورد میشود، گفت: به این ترتیب، روزانه 2 میلیارد و 648 میلیون تومان در هزینه شهروندان با خرید از میادین میوه و تره بار صرفهجویی میشود.
وی با تاکید بر اینکه به عبارتی، سهم یارانه غیر مستقیم مدیریت شهری هر خانواده تهرانی بابت خرید از میادین میوه و تره بار از ابتدای سال جاری تاکنون 137 هزار تومان بوده است، افزود: این مبلغ، شامل تمامی محصولات عرضه شده در میادین نمیشود و صرفاً برخی از انواع میوهجات، سبزیجات و صیفیجات و نیز بعضی از اقلام حبوبات، مواد پروتئینی و کالاهای اساسی را شامل میشود.
راد با اشاره به اینکه براساس ارزیابیهای 5 ماه گذشته، به طور متوسط با پول خرید 8 کیلوگرم انواع میوه در سطح شهر، خرید حدود 13 کیلوگرم میوه از همان نوع و کیفیت مشابه از میادین میوه و تره بار امکانپذیر است، اظهار کرد: در بازه زمانی اول فروردین تا آخر مرداد 99، قیمت انواع میوه در میادین میوه و تره بار 38 درصد، سبزیجات و صیفیجات 34 درصد و حبوبات 18 درصد پایینتر از سطح شهر بوده است.
مدیرعامل سازمان مدیریت میادین شهرداری تهران، میزان تفاوت قیمت محصولات پروتئینی را نیز در این بازه زمانی 10 تا 20 درصد اعلام و خاطرنشان کرد: قیمت گوشت گوسفند در میادین میوه و تره بار 19 و نیم درصد، گوشت گوساله 16 و نیم درصد، گوشت مرغ 10 درصد و تخم مرغ 14 درصد کمتر از سطح شهر بوده و این تفاوت قیمت نشاندهنده این است که قدرت خرید شهروندان در صورت خرید از میادین میوه و تره بار به مراتب بالاتر میرود و کالاهای بیشتری در سبد مایحتاج روزانه آنها قرار میگیرد.
انتهای پیام/
اخبار مرتبط
پر بازدید ها
پر بحث ترین ها
بیشترین اشتراک
بازار
اخبار کسب و کار