چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۹ – ۱۲:۱۲ مدیران ادارات مالیاتی مراقب نحوه برخورد با مردم باشند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: لازم است مدیران ادارات مالیاتی و همه اداراتی که با مردم در ارتباط هستند مراقبت کنند تا نحوه برخورد با مردم از موضع تکریم ارباب رجوع باشد.
مهدی شریفیان نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، اظهار داشت: با توجه به میزان بالای تعداد مودیان مالیاتی و حجم سنگین و با ارزش بالای پرونده های مالیاتی در شهرستان اسلامشهر و مناطق اطراف آن، ارتقاء و تبدیل اداره مالیات در این شهرستان به اداره کل بسیار مهم است و طبق هماهنگی صورت گرفته قول داده شد به زودی این شهرستان صاحب اداره کل مالیاتی شود.
وی به نشست تخصصی که با حضور سیدعلی یزدی خواه دیگر نماینده مجلس و فرزانه دهنادی نماینده وزیر و مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان تهران برگزار شد، اشاره کرد و گفت: اگر برای مردم مسجل شود که دریافت مالیات برای تأمین سرمایه لازم جهت تحقق پروژهها و خدمات عمومی در کشور است و این مسئله برای مردم تشریح شده و به طور شفاف موارد مصرف آن با اشکال هنرمندانه به اطلاع مردم برسد، حتما میزان مشارکت مردم در پرداخت آن بیشتر خواهد شد و به معنای واقعی کلمه باید به جایی برسیم که کشور با مالیات اداره شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: برای ترویج فرهنگ پرداخت مالیات دو سوال مهم به طور مستمر باید پاسخ داده شود تا مردم به یک فهم مشترک از این مسئله برسند و آن دو سوال این است که چرا باید مالیات پرداخت شود و این مالیات کجا هزینه می شود.
وی با اشاره به ضرورت توجه به پرداخت عادلانه درآمد از طرف همه مردم گفت: در حال حاضر مالیات کارمندان ادارات و کارگران بلافاصله هنگام دریافت حقوق دریافت میشود اما همیشه باید پرسید آیا این نحوه محاسبه و دریافت برای همه یکسان انجام می شود؟ پاسخ ما به این سوال هر چه باشد میزان عدالت مالیاتی ما را مشخص می کند و با قدرت باید مانع فرارهای مالیاتی شده و عدالت در پرداخت مالیات در کشور برقرار شود.
شریفیان رسیدگی به نحوه برخورد کارکنان ادارات به خصوص در حوزه مالیات با مردم را بسیار مهم خواند و گفت:ما نمی توانیم با یک برخورد سرد و گاهی حتی از بالا به پایین با مردمی که داوطلبانه برای پرداخت مالیات به اداره مربوطه مراجعه کرده اند مواجه شویم و بعد انتظار داشته باشیم فرهنگ پیشرفته پرداخت مالیات در مردم نهادینه شود.
وی بر همین اساس اضافه کرد: لازم است مدیران ادارات مالیاتی و همه اداراتی که با مردم در ارتباط هستند مراقبت کنند تا نحوه برخورد با مردم از موضع تکریم ارباب رجوع باشد.
شریفیان افزود: با توجه به میزان بالای تعداد مودیان مالیاتی و حجم سنگین و با ارزش بالای پرونده های مالیاتی در شهرستان اسلامشهر و مناطق اطراف آن، ارتقاء و تبدیل اداره مالیات در این شهرستان به اداره کل بسیار مهم است و طبق هماهنگی صورت گرفته قول داده شد به زودی این شهرستان صاحب اداره کل مالیاتی شود.
انتهای پیام/
بازار
اخبار کسب و کار