اقتصادی

گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک/بررسی لاشه هواپیما برای مشخص شدن علت سقوط

جمعه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ – ۰۲:۰۴ گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک/بررسی لاشه هواپیما برای مشخص شدن علت سقوط

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک را ارائه کرد.

گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک/بررسی لاشه هواپیما برای مشخص شدن علت سقوط

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس به نقل از دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری، گزارش اولیه سانحه هواپیمای فوق سبک در اراک به شرح ذیل است:

« پس از کسب اطلاع از وقوع سانحه یک هواپیمای آموزشی فوق سبک به علامت ثبت EP_1129 در فرودگاه اراک، سریعا تیم بررسی سانحه در محل حاضر شده و به این وسیله گزارش اولیه سانحه به شرح ذیل است؛

هواپیمای فوق سبک از نوع فانتوم ساخت شرکت Courvus کشور مجارستان به علامت EP_1129 و با مالکیت شخصی و بهره‌برداری به شرکت ساتراپ شایسته مهرگان در ساعت 10:06 به‌وقت محلی برابر با 05:36UTC روز سه‌شنبه مورخه 1400/02/21 با هدف انجام پرواز آموزشی از باند 26 فرودگاه اراک به پرواز در آمده و بلافاصله خلبان درخواست بازگشت و فرود در فرودگاه کرده که در حین گردش هواپیما به سمت چپ احتمالا به حالت واماندگی (Stall) رسیده و پس از برخورد به زمین دچار سانحه می‌شود.

در این سانحه معلم خلبان پرواز با کد ملی به شماره 2991253382 با سن 71 سال و دانشجو با کد ملی به شماره 0078112842 با سن 35 سال به شدت مصدوم شده و بر اثر شدت برخورد جان خود را از دست می‌دهند.

متعاقب بروز سانحه پرسنل فرودگاه اراک مطابق دستورالعمل اضطراری فرودگاه نسبت به هماهنگی برای حضور تیم‌های اعزامی از شهر (دادستان،‌اورژانس، نیروی انتظامی و پزشکی قانونی) درد محل سانحه اقدام کرده و ضمن بررسی اولیه و تهیه صورتجلسه با مجوز دادستان،‌اجساد هر دو خلبان به پزشک قانونی اراک جهت انجام آزمایشات پزشکی و تشریفاتی قانونی انتقال می‌یابد.

دفتر بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری با اطلاع واحد برج مراقب فرودگاه مذکور نسبت به جمع‌آوری اطلاعات هماهنگی با فرودگاه مرجع قضایی مربوطه و تشکیل تیم بررسی سانحه اقدام کرده و سریعا یک تیم کارشناسی به محل سانحه اعزام و اقدامات اولیه انجام پذیرفت. با توجه مستندات سایت سانحه، لاشه هواپیما از سایت سانحه جمع‌آوری شده و به محل مناسب منتقل شد تا آزمایشات لازم روی موتور و سطوح کنترل فرامین صورت پذیرد.

لازم به ذکر است که این هواپیما دارای اجازه‌نامه پرواز به شماره 3714 مورخه 1400/01/28 بوده و معتبر تا تاریخ 1400/12/25 و همچنین بیمه‌نامه شماره 1399/5104/5225/25 شرکت بیمه حافظ است و بهره‌برداری از آن با انواع آموزشی،‌تفریحی، شخصی به تازگی در فرودگاه اراک شروع شده است.

بدیهی است گزارش نهایی بررسی سانحه پس از دریافت تمام مستندات و بررسی‌های کارشناسی متعاقبا ارسال خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا