اقتصادی

۳۸ درصد از بارهای صادراتی کشور توسط کشتیرانی دریای خزر حمل می‌شود

شبکه های اجتماعی ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

سلام کانال تلگرام
توئیتر

گروه: اقتصادی ساعت: 12:28 منتشر شده در مورخ: 1401/09/06 شناسه خبر: 1913973 مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر: ۳۸ درصد از بارهای صادراتی کشور توسط کشتیرانی دریای خزر حمل می‌شود ۳۸ درصد از بارهای صادراتی کشور توسط کشتیرانی دریای خزر حمل می‌شود مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با بیان اینکه ۳۸ درصد از بارهای صادراتی کشور توسط کشتیرانی دریای خزر حمل می‌شود،گفت: این در حالی است که فقط ۲۰ درصد از ناوگان در حال تردد به بنادر شمالی، متعلق به کشتیرانی دریای خزر بوده و بقیه مربوط به کشتی‌های خارجی و ناوگان کشتیرانی بخش خصوصی ایران است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، «کامبیز جهانبانی»مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر با تاکید بر اینکه ناوگان کشتیرانی دریای خزر با ۱۰۰ درصد ظرفیت و بارگیری کامل بارهای صادراتی و بارهای کریدور شمال-جنوب از اسکله‌های بنادر شمال کشور مشغول به فعالیت است، خاطرنشان‌کرد: کشتیرانی دریای خزر به عنوان یکی از شرکت‌های گروه، تلاش دارد تا نقش، سهم و وظیفه خود را در زمینه حمل کالای صادراتی به‌ویژه در مسیر کریدور شمال- جنوب به صورت کامل ایفا کند.
وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۸ درصد از بارهای صادراتی کشور توسط کشتیرانی دریای خزر حمل می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که فقط ۲۰ درصد از ناوگان در حال تردد به بنادر شمالی، متعلق به کشتیرانی دریای خزر بوده و بقیه مربوط به کشتی‌های خارجی و ناوگان کشتیرانی بخش خصوصی ایران است.
مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر ادامه‌داد: کشتیرانی دریای خزر در سال‌های اخیر با توسعه حمل‌ونقل کانتینری که پیش از این در دریای خزر متداول نبود، ۸۳ درصد حمل کالاهای کانتینری از بنادر شمالی کشور به بنادر روسیه و قزاقستان را انجام می‌دهد و امسال نیز در این زمینه نسبت به مدت مشابه سال قبل، در بخش حمل بار صادراتی کانتینری ۱۲۵ درصد رشد را به ثبت رسانده است.
وی تاکید کرد: در بخش واردات نیز سهم کشتیرانی دریای خزر نسبت به صادرات متناسب است؛ این در حالی است که کشتیرانی‌های بخش خصوصی و خارجی متمایل به حمل کالاهای وارداتی هستند و سهم بیشتری در حمل بار وارداتی دارند.
جهانبانی تمرکز کشتیرانی دریای خزر را صادرات و حمایت از صادرکنندگان ایرانی اعلام کرد و گفت: اگرچه با توجه به شرایط روسیه و مجموعه تحولاتی که در حوزه مسیرهای حمل بار این کشور به دلیل مناقشات با اوکراین انجام شده، حجم تقاضا برای صادرات به روسیه با رشد فزاینده‌ای مواجه است، اما کشتیرانی دریای خزر در هفت ماهه سال جاری در بخش حمل کالاهای مربوط به کریدورهای شمال-جنوب نسبت به سال گذشته افزایش ۳۵۰ درصدی را تجربه کرده است؛ بنابراین به طور تقریبی غالب سهم حمل کالا از کریدور شمال-جنوب به عنوان یک مأموریت ملی، در اختیار کشتیرانی دریای خزر است؛ ضمن اینکه در حال تکمیل زیرساخت‌ها و توسعه ناوگان در این مسیر هستیم.
وی با اشاره به سفارش ساخت کشتی با تولیدکنندگان داخلی از سوی گروه کشتیرانی دریای خزر، افزود: بر این اساس تلاش داریم تا با توسعه ناوگان، سهم حمل دریایی بارهای صادراتی از ایران به کشورهای حاشیه دریای خزر را افزایش دهیم؛ این در حالی است که این حرکت توسعه‌ای هم اکنون آغاز شده و در حوزه‌های مختلف مشهود است، به نحوی که کشتیرانی دریای خزر در بحث ترانزیت خودرو نیز با ثبت رکوردی تازه در سال جاری نسبت به سال گذشته ۲۷۰ درصد رشد را شاهد بوده است.
جهانبانی گفت: با وجود افزایش تقاضا برای صادرات از بنادر شمال کشور، این بنادر به لحاظ زیرساخت‌هایی که باید از سوی نهادهای ذی‌ربط و دستگاه‌های دولتی مهیا گردد، به روزرسانی نشده و نیازمند تکمیل و توسعه تجهیزات جدید در این بنادر هستیم؛ به همین علت در برخی بنادر، شاهد انباشت کالاهای صادراتی هستیم که امیدواریم با تدبیر عاجل سازمان بنادر و دریانوردی این محدویت‌ها نیز به زودی رفع شوند
وی تجهیزات بندری و شیوه تخلیه و بارگیری در بنادر یاد شده را سنتی خواند و ادامه داد: امید ما این است که این روند و نگرش از سوی دست اندرکاران متحول شود؛ ضمن اینکه فقدان شرکتهای لجستیکی قوی در سامان دادن به نوع و شکل بارهای صادراتی برای صادرات از طریق دریا و به خصوص به صورت حمل کانتینری معضل دیگری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
مدیرعامل کشتیرانی دریایی خزر یکی از ضرورت‌های توسعه صادرات از بنادر شمال کشور را کانتینری شدن این کالاها ارزیابی کرد و در رابطه با تدابیر اتخاذ شده کشتیرانی دریای خزر نیز تصریح کرد: کشتیرانی دریای خزر افزایش بهره‌وری ناوگان را از طریق برنامه ریزی دقیق سفرها، تسریع در عملیات بندری، دریایی، پایش سفرها و … به صورت جز به جز را دستور کار قرار داده است.

به دنبال خرید کشتی دست دوم هستیم

همچنین توسعه ناوگان در کشتیرانی دریای خزر با سفارش ساخت به کشتی‌سازی‌های داخلی آغاز شده است ضمن اینکه در راستای افزایش ظرفیت ناوگان و همگام با توسعه تجارت به دنبال خرید کشتی دست دوم با رعایت منافع ملی و بهره وری این کشتی‌ها نیز هستیم.
جهانبانی عرضه شناور نو یا با سن کم در دریای خزر و منطقه برای فروش را بسیار پایین دانست و افزود: همین امر، موانعی را بر سر راه خرید کشتی‌های دست دوم ایجاد کرده؛ به خصوص اینکه کشتیرانی دریای خزر استانداردهای بالایی را برای خرید شناور در نظر دارد.
وی با اشاره به مناقشات روسیه و اوکراین در منطقه، به توسعه روابط تجاری ایران و روسیه ظرف ماه‌های گذشته پرداخت و خاطرنشان کرد: در راستای تقویت این روابط همزمان با توسعه ناوگان از سوی کشتیرانی‌ها، بنادر نیز نیاز به بازنگری دارند تا قادر باشند به وظایف خود در قالب کالاهای صادارتی و کریدور شمال-جنوب به خوبی عمل کنند که به همین منظور بنادر باید نیازسنجی بازارهای هدف را از هم اکنون در دستورکار قرار دهند.

۷۰ درصد از مدت زمان حمل‌ونقل کالا در بنادر می‌گذرد

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر ادامه داد: ۷۰ درصد از مدت زمان حمل‌ونقل کالا در بنادر می‌گذرد؛ بنابراین تسریع در عملیات بندری و افزایش بهره‌وری در کنار استفاده بهینه از ناوگان است که به توسعه صادرات کشور و رونق بنادر در شمال کشور می‌انجامد.
وی گفت: به علت مشکلات لجستیکی و روان نبودن تشریفات صادراتی و کُند بودن بارگیری آنها، ناوگان بخش خصوصی در بسیاری از مواقع کشتی‌ها را با نیمی از ظرفیت یا حتی به صورت خالی حرکت می‌دهند.

https://dana.ir/news/1913973.html/share '); d.write(' اخبار مرتبط آخرین اخبار

  • عرضه خودروهای وارداتی در بورس کالابه صورت شفاف/ جلوگیری از رانت احتمالی

  • دوبرابر شدن سود سهام عدالت در مقایسه با سال قبل

  • بخشنامه خط مشی‌ها و چارچوب کلان برنامه هفتم توسعه ابلاغ شد

  • اقدامات بانک مرکزی در راستای تعمیق بازار رسمی دلار

  • ۳۸ درصد از بارهای صادراتی کشور توسط کشتیرانی دریای خزر حمل می‌شود

  • بخشودگی جرایم مالیاتی اصناف و مشاغل آسیب‌دیده از اغتشاشات اخیر

  • قیمت ارز در بازار آزاد تهران ۶ آذر ۱۴۰۱/ قیمت دلار مشخص شد

  • قیمت سکه امروز یکشنبه ۶ آذر ۱۴۰۱ مشخص شد

  • قیمت طلا امروز ۶ آذر ۱۴۰۱ مشخص شد

  • قیمت خودرو‌ در بازار ۶ آذر ۱۴۰۱مشخص شد

  • قیمت ارز دولتی امروز ۶ آذر ۱۴۰۱ مشخص شد

  • نرخ تورم نقطه‌ای خانوارهای شهری و روستایی کاهشی شد

  • آخرین وضعیت درگاه ملی مجوز کسب و کار /بیشترین و کمترین شکایت ها از کدام بخش ها است؟

  • ۳۲۷ واحد مسکن مهر مشکل حقوقی دارند

  • تورم، مهم‌ترین عامل افزایش نرخ ارز

  • شاخص بورس امروز به یک میلیون و ۴۰۸ هزار واحد رسید

  • عملیات ساختمانی ۳۲۰ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن آغاز شد

  • سهمیه سوخت ناوگان دیزلی افزایش یافت/ توزیع نفت‌گاز روند مطلوب و روال عادی دارد

  • آمادگی سازمان بنادر برای جذب نیروی متخصص بومی در صنعت دریانوردی

  • قیمت ارز در بازار آزاد تهران ۵ آذر ۱۴۰۱ مشخص شد

  • قیمت طلا امروز ۵ آذر ۱۴۰۱ مشخص شد

  • قیمت سکه امروز شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ مشخص شد

  • قیمت خودرو‌ در بازار ۵ آذر ۱۴۰۱ مشخص شد

  • امسال در دو مرحله سود سهام عدالت واریز می‌شود

  • بلندمدت شدن قراردادهای سوآپ، ایران را به هاب انرژی منطقه تبدیل می‌کند

  • اعلام توضیحات دلیل رشد اخیر پایه پولی توسط بانک مرکزی

  • فروش فوری ۳ محصول ایران خودرو از امروز

  • فروش جدید ۲۱۷۴ خودرو هایما، تارا و پژو۲۰۷ از هفته آینده در بورس

  • اضافه شدن ۱۵۰ واگن به ناوگان حمل‌ونقل کشور

  • پرداخت بیش از یک میلیون و ۳۲۸ هزار فقره وام ازدواج، فرزند و ودیعه مسکن

  • برنامه وزارت جهاد کشاورزی برای مرغ‌های مازاد موجود در بازار /مرغ منجمد با نرخ هر کیلو ۵۰ هزار تومان خریدوفروش می‌شود

  • سعودی‌ها کاهش قیمت‌ نفت را به سایر کشورها تحمیل کردند

  • دارو طبق قانون مالیات بر ارزش افزوده از پرداخت مالیات معاف است/ افزایش ورودی کشتی‌ها در لنگرگاه و اسکله‌ها

  • کشاورزی قراردادی مفیدترین روش برای خروج دولت از بازار کشاورزی است

  • آسیب‌های اقتصادی ناآرامی‌ها به بدنه کسب‌وکارها

  • ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در شهرها عملیاتی شده است

  • صیرفی مدیر روابط عمومی و امور بین الملل گروه پتروپارس شد

  • رشد ۴۷۰ درصدی انهدام کالای قاچاق در ۷ ماه امسال

  • پیگیری راهور برای قانون شدن، نقش نظارت پلیس بر واردات و تولید

  • سهمیه ۶۰ لیتری بنزین آذر امشب واریز می‌شود

تور مشهد دانلود سریال پوست شیر آفر تور کیش بلیط هواپیما آنلاین بازار '; document.body.innerHTML += t; } }, 100);

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + 9 =

دکمه بازگشت به بالا