Categories: اقتصادی

7 راهکار افزایش صادرات مواد شوینده و محصولات آرایشی و بهداشتی ایران به آفریقا

شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۲:۳۴ 7 راهکار افزایش صادرات مواد شوینده و محصولات آرایشی و بهداشتی ایران به آفریقا

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران بابیان اینکه صادرات مواد شوینده و محصولات آرایشی و بهداشتی ایران به آفریقا در سال های اخیر ناچیز بوده است، گفت: در جلسه توسعه صادرات این محصولات به آفریقا 7 راهکار ارائه شد.

فرزاد پیلتن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه قاره آفریقا سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار واردات مواد شوینده از جهان دارد، گفت: در مقابل نیز حدود یک میلیارد دلار مواد شوینده به جهان صادر می کند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه قاره آفریقا سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار محصولات آرایشی و بهداشتی به جهان صادر می کند افزود: در مقابل نیز حدود 4.5 میلیارد دلار نیز از این محصولات را وارد می کند.

وی با بیان اینکه میز کالا – کشوری آفریقا با بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی به کشورهای آفریقایی به تازگی تشکیل جلسه داد، گفت: در این جلسه؛ ظرفیت های صادراتی و تولیدی کشور در زمینه مواد آرایشی – بهداشتی – شوینده و همچنین فرصت ها و ظرفیت های صادراتی قاره آفریقا و کشورهای آن مورد بررسی قرار گرفت.

پیلتن با بیان اینکه صادرات مواد شوینده و بهداشتی ایران به آفریقا در سالهای گذشته بسیار ناچیز بوده است، بیان داشت: در جلسه مذکور راهکارهای توسعه صادرات محصولات مذکور مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آن می توان به تکمیل تحقیقات بازار و فرهنگ مصرف محصولات مذکور در کشورهای آفریقایی اشاره کرد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورهای آفریقایی، دعوت از شرکت‌ها و فعالان تجاری آفریقایی جهت بازدید از نمایشگاه‌های ج.ا.ایران، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌‌های مدیریت صادرات توسط شرکت‌های تولیدی محصولات مذکور، استفاده از ظرفیت‌های سفارتخانه آفریقایی در تهران و همچنین سفارتخانه های ج.ا.ایران و همچنین رایزنان سابق بازرگانی کشورمان در کشورهای افریقایی برای معرفی محصولات مذکور و ارتباط با طرفهای آفریقایی از جمله دیگر راهکارهای رسیدن به توسعه صادرات محصولات بهداشتی، آرایشی و شوینده به قاره آفریقا عنوان شد.

پیلتن اظهار داشت: تأسیس دفتر بازاریابی در مرکز فن آوری و تجاری ایران در کنیا و استفاده از ظرفیت های میز آفریقا دفتر عربی آفریقایی و میز محصولات شوینده و آرایشی بهداشتی دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی سازمان توسعه تجارت ایران و همچنین اتاق مشترک بازرگانی ایران و آفریقا نیز راهکارهای دیگر توسعه صادرات محصولات مذکور به قاره آفریقا عنوان شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار

اخبار کسب و کار

موتور جستجوی avalkhabar

Share
Published by
موتور جستجوی avalkhabar