اقتصادی

افزایش تولید در ایران‌خودرو/ فروش ۳۷ هزار دستگاه خودرو

سه‌شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ – ۱۵:۰۵ افزایش تولید در ایران‌خودرو/ فروش ۳۷ هزار دستگاه خودرو

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو از افزایش تولید در فروردین امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: تا روز گذشته ۲۶ هزار دستگاه خودرو تولید شده است؛ در همین بازه زمانی ۳۷ هزار دستگاه خودرو به دست مشتریان رسیده که نسبت به فروردین سال گذشته ۴۷۴ درصد رشد داشته است.

افزایش تولید در ایران‌خودرو/ فروش ۳۷ هزار دستگاه خودرو

اخبار شرکتها؛ ایکوپرس– فرشاد مقیمی، با بیان این‌که در فروردین امسال با همت جهادگران تولید در ایران‌خودرو و شرکت‌های تامین‌کننده، بیش از ۲۶ هزار دستگاه خودرو تولید شده اظهار کرد: تیراژ تولید به تعداد ۱۳ هزار و ۴۴۱ دستگاه خودرو از فروردین سال گذشته بیشتر بوده است.

وی با اشاره به هدف‌گذاری تولید ۶۳۰ هزار دستگاه خودرو در سال جاری، تصریح کرد: در روز پایانی فروردین‌ماه تعهدات معوق ایران‌خودرو به حدود ۱۱ هزار دستگاه رسیده است که این عدد در پایان فروردین سال گذشته ۱۰۶ هزار دستگاه بوده است.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، با اشاره به ادامه اجرای برنامه‌های توسعه‌ای محصولات در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها، از آغاز فاز دوم توسعه گیربکس خبر داد و گفت: با به ثمر نشستن پروژه گیربکس شش سرعته دستی در سال گذشته، امسال گیربکس شش سرعته AMT را به مرحله تولید خواهیم رساند. پروژه‌های توسعه موتورهای فعلی و طراحی موتورهای کم مصرف نیز بر اساس منویات مقام معظم‌رهبری با سرعت بالایی درحال اجرا است.

وی با بیان این‌که سال گذشته با ارتقای پنج محصول فعلی و به تولید رساندن محصول جدید تارا با تکیه بر توان و دانش سازندگان داخلی گام‌های بلندی در مسیر توسعه صنعت خودروسازی برداشتیم، تاکید کرد: توسعه را با عرضه خودروهای مدرن و روز با قوت بیشتری دنبال خواهیم کرد. مسیر توسعه در ایران‌خودرو کوتاه شده و با همت متخصصان، صنعت خودروی کشور در حال شکوفا شدن است.

مقیمی در عین حال به دستاوردهای حوزه حمل و نقل عمومی و باری کشور، به عنوان یکی از مطالبات جامعه اشاره کرد و گفت: در سال گذشته تعداد تولید در ایران‌خودرو دیزل نسبت به سال ۹۸ رشد ۶۷ درصدی را تجربه کرد که در این میان سهم خودروهای مونتاژی کاهش قابل ملاحظه‌ای یافته و سهم اصلی تولید متعلق به محصولات با برند داخلی بوده است.

وی یادآور شد: ایران‌خودرو در سالی که به نام پشتیبانی و مانع‌زدایی‌مزین شده، اهداف متعددی را ترسیم کرده که با مساعدت و همکاری تمامی ارکان و نهادهای مرتبط، آن‌ها را به اجرا خواهد گذاشت؛ این شرکت تامین منافع تمامی ذی‌نفعان را هدف قرار داده و برای تحقق آن نیز برنامه و رویکردهای اجرایی مناسبی را تدارک دیده است.

انتهای پیام/ب

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار تریبون بیمه رازی زمزم بیمه رازی زمزم

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 2 =

دکمه بازگشت به بالا