فرهنگ و هنر

عنصر خیال‌انگیز ویژگی اصلی پنجاه درصد آثار جشنواره فیلم کوتاه تهران است/ استقلال سینمای کوتاه را حفظ کردیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، مهدی آذرپندار بعد از پایان مراسم رسمی افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه تهران در پاسخ به دانشجو گفت: در جهت تداوم سیاست تنوع و بومی‌گرایی در ژانر توجه ویژه‌ای به عنصر تخیل داشتیم.
وی همچنین در ادامه با بیان اینکه می‌دانیم که در سینمای ایران فیلم‌ها با عنصر تخیل مغفول است تأکید کرد: خواستیم با این شعار آن را پر رنگ کنیم.

مقاومتی در فیلمسازان برای ساخت فیلم‌های تخیلی نیست

مدیر انجمن سینمای جوان ایران همچنین گفت: مقاومتی در فیلمسازان برای ساخت فیلم‌های تخیلی نیست و ما مدیران باید عرصه را برایشان مهیا کنیم.
آذرپندار در مورد ویژگی‌های جشنواره فیلم کوتاه تهران هم توضیح داد: این جشنواره، همیشه رویداد با کیفیتی بوده ولی همیشه متنوع نبوده است. در دهه ۹۰ این نوع سینما بیشتر از قبل خودش به سینمای بلند متمایل شد.

اهمیت به آنچه در سینمای بلند ما نیست

همه تلاش ما این است که به ژانر، عنصر خیال و فانتزی ساختن و هر آنچه در سینمای بلندمان نیست اهمیت ویژه‌ای بدهیم.
دبیر جشنواره فیلم کوتاه تهران افزود: تمام سعیمان حفظ استقلال فیلم کوتاه است و اگر اصحاب و بزرگان سینمای بلند ما هم تشریف بیاورند خواهند دید که چه ظرفیت‌های بزرگی وجود دارد. این را هم باید تاکید کنیم که سینمای ما نباید محدود و محصور دو ژانر کمدی و درام شود.

1800 اثر متقاضی حضور در جشنواره بوده‌اند

مهدی آذرپندار توجه را به تجربه دنیا داد و در مورد فیلم‌های توقیفی گفت: خیلی کمتر از سال‌های قبل فیلمی داشتیم که جلویش گرفته شود.
حدود ۱۸۰۰ فیلم ثبت نام می‌شود فقط حدود صد فیلم به جشنواره می‌آید و همینکه کمپین یا گله‌ای شکل نمی‌گیرد یعنی جشنواره چهل و یکم موفق‌تر در این زمینه بوده‌است.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 9 =

دکمه بازگشت به بالا