فرهنگ و هنر

روزبه بمانی: سابقه سینمایی‌ام بیشتر از موسیقی است/ همیشه دلم می‌خواست نقشی در حوزه فیلم کوتاه داشته باشم

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو، روزبه بمانی شاعر و خواننده که تهیه‌کنندگی فیلم کوتاه «حنابندون» به کارگردانی عرفانه کریمی را برعهده داشته است، به پردیس سینمایی ملت؛ خانه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران آمد و در کنار مخاطبان جشنواره به تماشای فیلم نشست.

این هنرمند درباره علت تهیه‌کنندگی فیلم کوتاه «حنابندون» بیان کرد: در ابتدا باید بگویم که پیشینه سینمایی من بسیار بیشتر از سابقه حضور من در فضای موسیقی است و همیشه علاقه‌مند بودم تا آن‌جایی که در توان دارم چه از نظر نوشتن و چه از نظر ساختن در این حوزه نقشی داشته باشم. طرح فیلم «حنابندون» برای من دوست‌داشتنی بود و تا جایی که در توان داشتم سعی کردم به فیلمسازی که مطمئن هستم آتیه خوبی دارد، کمک کنم.

تهیه‌کننده «حنابندون» در پاسخ به این پرسش که آیا همان ذهنیتی که نسبت به فیلمنامه داشته، روی پرده سینما دیده است، گفت: من همیشه سخت‌گیر بوده‌ام و همواره فکر می‌کنم نتیجه کار می‌تواند خیلی بهتر باشد، اما معتقدم برای تجربه دوم فیلمسازی یک کارگردان جوان که خصوصا یک فیلمساز زن است، ساخت «حنابندون» تجربه موفقی است.

این ترانه‌سرا و خواننده درباره جشنواره فیلم کوتاه تهران و به طور کلی سینمای کوتاه عنوان کرد: من خیلی به فیلم کوتاه علاقه‌مندم و بسیار آن را دنبال می‌کنم. امیدوارم فیلمسازان سینمای کوتاه مدت طولانی را به ساخت فیلم کوتاه اختصاص دهند و تعداد زیادی کار را مقابل دوربین ببرند و این ذهنیت در آن‌ها ایجاد نشود که پس دو و سه فیلم کوتاه برای ساخت یک کار بلند الزامی وجود دارد چراکه در سینمای بلند آثاری را می‌بینیم که ایده‌های فوق‌العاده‌ای برای یک فیلم کوتاه هستند اما در یک کار بلند الکن مانده‌اند.

بمانی در پایان درباره آینده سینمای کوتاه بیان کرد: این نسل در طول این سال‌ها نشان داده که با نسل‌های گذشته بسیار متفاوت است و خیلی جدی‌تر و عمیق‌تر به مسائل نگاه می‌کند. هرچند که همیشه نسل‌های گذشته نگاه از بالا به پایینی به نسل جوان دارند اما من بسیار خوشحالم که بچه‌هایی جوان و کم سن و سال در ابتدای مسیر کسب تجربه، آثاری چنین باکیفیت می‌سازند و این فضا نوید اتفاقات درخشانی را می‌دهد.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده − 16 =

دکمه بازگشت به بالا