7 راهکار افزایش صادرات مواد شوینده و محصولات آرایشی و بهداشتی ایران به آفریقا
شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۲:۳۴ 7 راهکار افزایش صادرات مواد شوینده و محصولات آرایشی و بهداشتی ایران به آفریقا
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران بابیان اینکه صادرات مواد شوینده و محصولات آرایشی و بهداشتی ایران به آفریقا در سال های اخیر ناچیز بوده است، گفت: در جلسه توسعه صادرات این محصولات به آفریقا 7 راهکار ارائه شد.
فرزاد پیلتن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه قاره آفریقا سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار واردات مواد شوینده از جهان دارد، گفت: در مقابل نیز حدود یک میلیارد دلار مواد شوینده به جهان صادر می کند.
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه قاره آفریقا سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار محصولات آرایشی و بهداشتی به جهان صادر می کند افزود: در مقابل نیز حدود 4.5 میلیارد دلار نیز از این محصولات را وارد می کند.
وی با بیان اینکه میز کالا – کشوری آفریقا با بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی به کشورهای آفریقایی به تازگی تشکیل جلسه داد، گفت: در این جلسه؛ ظرفیت های صادراتی و تولیدی کشور در زمینه مواد آرایشی – بهداشتی – شوینده و همچنین فرصت ها و ظرفیت های صادراتی قاره آفریقا و کشورهای آن مورد بررسی قرار گرفت.
پیلتن با بیان اینکه صادرات مواد شوینده و بهداشتی ایران به آفریقا در سالهای گذشته بسیار ناچیز بوده است، بیان داشت: در جلسه مذکور راهکارهای توسعه صادرات محصولات مذکور مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آن می توان به تکمیل تحقیقات بازار و فرهنگ مصرف محصولات مذکور در کشورهای آفریقایی اشاره کرد.
مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: حضور در نمایشگاههای بینالمللی کشورهای آفریقایی، دعوت از شرکتها و فعالان تجاری آفریقایی جهت بازدید از نمایشگاههای ج.ا.ایران، استفاده از ظرفیتهای شرکتهای مدیریت صادرات توسط شرکتهای تولیدی محصولات مذکور، استفاده از ظرفیتهای سفارتخانه آفریقایی در تهران و همچنین سفارتخانه های ج.ا.ایران و همچنین رایزنان سابق بازرگانی کشورمان در کشورهای افریقایی برای معرفی محصولات مذکور و ارتباط با طرفهای آفریقایی از جمله دیگر راهکارهای رسیدن به توسعه صادرات محصولات بهداشتی، آرایشی و شوینده به قاره آفریقا عنوان شد.
پیلتن اظهار داشت: تأسیس دفتر بازاریابی در مرکز فن آوری و تجاری ایران در کنیا و استفاده از ظرفیت های میز آفریقا دفتر عربی آفریقایی و میز محصولات شوینده و آرایشی بهداشتی دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی سازمان توسعه تجارت ایران و همچنین اتاق مشترک بازرگانی ایران و آفریقا نیز راهکارهای دیگر توسعه صادرات محصولات مذکور به قاره آفریقا عنوان شد.
انتهای پیام/
اخبار مرتبط
پر بازدید ها
پر بحث ترین ها
بیشترین اشتراک
بازار
اخبار کسب و کار