اقتصادی

7 راهکار افزایش صادرات مواد شوینده و محصولات آرایشی و بهداشتی ایران به آفریقا

شنبه ۸ شهریور ۱۳۹۹ – ۱۲:۳۴ 7 راهکار افزایش صادرات مواد شوینده و محصولات آرایشی و بهداشتی ایران به آفریقا

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران بابیان اینکه صادرات مواد شوینده و محصولات آرایشی و بهداشتی ایران به آفریقا در سال های اخیر ناچیز بوده است، گفت: در جلسه توسعه صادرات این محصولات به آفریقا 7 راهکار ارائه شد.

7 راهکار افزایش صادرات مواد شوینده و محصولات آرایشی و بهداشتی ایران به آفریقا

فرزاد پیلتن در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با بیان اینکه قاره آفریقا سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار واردات مواد شوینده از جهان دارد، گفت: در مقابل نیز حدود یک میلیارد دلار مواد شوینده به جهان صادر می کند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران با اشاره به اینکه قاره آفریقا سالانه حدود 2.5 میلیارد دلار محصولات آرایشی و بهداشتی به جهان صادر می کند افزود: در مقابل نیز حدود 4.5 میلیارد دلار نیز از این محصولات را وارد می کند.

وی با بیان اینکه میز کالا – کشوری آفریقا با بررسی راهکارهای توسعه صادرات محصولات شوینده، بهداشتی و آرایشی به کشورهای آفریقایی به تازگی تشکیل جلسه داد، گفت: در این جلسه؛ ظرفیت های صادراتی و تولیدی کشور در زمینه مواد آرایشی – بهداشتی – شوینده و همچنین فرصت ها و ظرفیت های صادراتی قاره آفریقا و کشورهای آن مورد بررسی قرار گرفت.

پیلتن با بیان اینکه صادرات مواد شوینده و بهداشتی ایران به آفریقا در سالهای گذشته بسیار ناچیز بوده است، بیان داشت: در جلسه مذکور راهکارهای توسعه صادرات محصولات مذکور مورد بررسی قرار گرفت که از جمله آن می توان به تکمیل تحقیقات بازار و فرهنگ مصرف محصولات مذکور در کشورهای آفریقایی اشاره کرد.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران افزود: حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی کشورهای آفریقایی، دعوت از شرکت‌ها و فعالان تجاری آفریقایی جهت بازدید از نمایشگاه‌های ج.ا.ایران، استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌‌های مدیریت صادرات توسط شرکت‌های تولیدی محصولات مذکور، استفاده از ظرفیت‌های سفارتخانه آفریقایی در تهران و همچنین سفارتخانه های ج.ا.ایران و همچنین رایزنان سابق بازرگانی کشورمان در کشورهای افریقایی برای معرفی محصولات مذکور و ارتباط با طرفهای آفریقایی از جمله دیگر راهکارهای رسیدن به توسعه صادرات محصولات بهداشتی، آرایشی و شوینده به قاره آفریقا عنوان شد.

پیلتن اظهار داشت: تأسیس دفتر بازاریابی در مرکز فن آوری و تجاری ایران در کنیا و استفاده از ظرفیت های میز آفریقا دفتر عربی آفریقایی و میز محصولات شوینده و آرایشی بهداشتی دفتر توسعه صادرات محصولات صنعتی سازمان توسعه تجارت ایران و همچنین اتاق مشترک بازرگانی ایران و آفریقا نیز راهکارهای دیگر توسعه صادرات محصولات مذکور به قاره آفریقا عنوان شد.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا بنر م

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 19 =

دکمه بازگشت به بالا