چگونگی آغاز سال تحصیلی در شرایط کرونا تشریح شد
دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۹ – ۲۰:۰۳ چگونگی آغاز سال تحصیلی در شرایط کرونا تشریح شد
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش به تشریح چگونگی آغاز سال تحصیلی در شرایط کرونا پرداخت.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، علیرضا کمرئی معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در شبکه خبر با اشاره به سناریوهای آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: سناریوهای سال تحصیلی شامل سفید، زرد و قرمز است که متناسب با شرایط کروناست که بر اساس بخشنامه ارسالی به مدارس است.
وی ادامه داد: در مناطق سفید یک برنامه عادی مانند سنوات گذشته است و از فضای مجازی به عنوان رسانه مکمل استفاده میشود تا با فضای مجازی مأنوس باشیم و اگر نیاز به تغییر بود، انجام دهیم، البته توجه به پروتکلهای بهداشتی در این بخش مورد توجه است؛ در شرایط قرمز از ظرفیتهای آموزش تلویزیونی و آموزش مجازی استفاده میشود.
کمرئی اضافه کرد: در شرایط زرد، آموزش به صورت ترکیبی است؛ یعنی همان وضعیت سفید را با یک تفاوت اجرا میکنیم؛ به این شکل که فاصله دانشآموزان در کلاس درس باید یک متر باشد و در مدارس پرتراکم و بر اساس متراژ کلاس درس، شرایط متفاوت است و دانشآموزان گروهبندی شده و گروهها در روزهایی به مدرسه میآیند.
وی ادامه داد: در متوسطه اول دو روز حضوری، دو روز گروه مخالف هستند و یک روز آموزش مجازی است. در متوسطه دوم چون 35 ساعت آموزش دارند، دو روز حضوری، دو روز گروه مخالف حضور دارند و دو روز نیز آموزش مجازی است.
وی افزود: 35 درصد مدارس کمتر از 50 نفر جمعیت دارند که اتفاقا در مناطق روستایی هستند و نیاز به تقسیمبندی ندارند و به احتمال زیاد در مناطق سفید هستند.
معاون آموزش متوسطه درباره ساعات حضور دانشآموزان در مدرسه در شرایط قرمز گفت: در شرایط قرمز، ساعت حضور دانشآموزان در مدرسه مجازی کمتر است. ساعت عادی حضور دانشآموز در یک کلاس 75 تا 90 دقیقه است که در فضای مجازی در پایه اول ابتدایی، 25 دقیقه، در سایر پایههای ابتدایی 30 دقیقه و سایر مقاطع 35 دقیقه است.
وی با بیان اینکه امکان دارد شرایط قرمز، زرد و سفید تغییر کند، افزود: در هر سه حالت برنامه هفتگی مدارس باثبات و مشخص است و تکلیف دانشآموزان روشن است.
کمرئی با بیان اینکه آموزش مجازی دانشآموزان در «شاد» انجام میشود، ادامه داد: البته سایر پلتفرمها و سامانهها میتوانند در مدارس غیردولتی فعال شوند اما باید متصل به پلتفرم «شاد» باشند زیرا نوعی نظارت را نیاز داریم و از ارائه آموزش دانشآموزان اطمینان ایجاد شود.
وی با اشاره به مشکلات «شاد» گفت: در این زمینه فعالیتهای متعددی انجام شد؛ شاد قبلی یک پیامرسان بود اما اکنون کانالهای محتوایی را پیشبینی کردیم و نارساییهایی که در کلاسبندی و احراز هویت برطرف شد؛ محتوای کانالهای رسمی آموزش و پرورش کاملتر شد، بانک سوالات و حضور و غیاب ایجاد شد ضمن اینکه امکان پخش زنده یا لایو موجود نبود و اکنون ایجاد شده است همچنین صفحه شخصی معلم ایجاد شده است و می توانیم گزارش کیفیت فعالیت کاربران را تعیین کرد.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش افزود: بیش از 39 قابلیت دارد و ظرف یک روز دوآینده بحثهای کارشناسی انجام شده و تا آخر هفته رونمایی میشود و تصور می کنم با شاد جدید معلمان می توانند توانمندی خود را بهتر عرضه کنند.
وی درباره عدم دسترسی 3 میلیون دانشآموز به «شاد» اظهار کرد: این عدد در نوسان است؛ دانشآموزی که در سناد ثبتنام میشود، عضو شاد خواهد شد اما چون به هر حال احتمال می دهیم که دسترسی به اینترنت در برخی مناطق نباشد، از روشهای جایگزین مانند آموزش تلویزیونی و توزیع درسنامه استفاده میکنیم.
کمرئی تصریح کرد: یکی اصلیترین آموزشها، آموزش حضوری است؛ در صورتی که محقق نشود و با محدودیت مواجه شود، آموزشها را از طریق فضای مجازی دنبال میکنیم و در کنار آن، تلویزیون به عنوان یک بستر مهم و فراگیر در اختیار ماست؛ با مساعدت صدا و سیما، آموزشهای تلویزیونی ادامه دارد و بیش از 30 کنداکتور در متوسطه گرفتیم.
وی ادامه داد: همه دانشآموزان شناسایی شدند یعنی وضعیت هر دانش آموز در کیفیت دریافت هر خدمت مشخص شده است.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: بهداشت و ایمنی مدرسه مهم است و تا زمانی که اطمینان ایجاد نشود، حاضر به حضور دانش آموزان نیستیم؛ حوزه معاونت سلامت چک لیست ها را ارسال می کند و در این زمینه سخت گیرانه ترین اقدامات را داریم.
انتهای پیام/
پر بازدید ها
پر بحث ترین ها
بیشترین اشتراک
بازار
اخبار کسب و کار