سهم اتوبوسهای شرکت واحد در تولید ذرات معلق/تشدید ضدعفونی اتوبوسهای تهران
جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ – ۱۱:۰۳ سهم اتوبوسهای شرکت واحد در تولید ذرات معلق/تشدید ضدعفونی اتوبوسهای تهران
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به سهم اتوبوسها در تولید ذرات معلق گفت: بیش از 62 درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده است و باید از رده خارج شود.
به گزارش گروه شهری خبرگزاری فارس، محمود ترفع درباره تدابیر ناوگان اتوبوسرانی پایتخت برای فصل پاییز اظهارداشت: معمولاً با ورود به فصل پاییز به دلیل افزایش ترددهای درونشهری و وقوع پدیده اینورژن، آلودگی هوای تهران تشدید میشود البته سهم اتوبوسهای شرکت واحد در تولید ذرات معلق هوای تهران 5 درصد و در تولید آلایندههای گازی تنها نیم درصد است.
وی در مورد وضعیت لاستیک اتوبوسهای شرکت واحد با توجه به آغاز فصل بارندگی گفت: لاستیک مورد نیاز ناوگان اتوبوسرانی به اندازه کافی خریداری شده و از این بابت آمادگی کامل داریم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران گفت:سرعت بخشیدن به اعزام اتوبوسهای تککابین و دوکابین به مراکز معاینه فنی و انجام تعمیرات لازم و تعویض قطعات مستعمل و معیوب برای به حداقل رساندن میزان آلودگی ناوگان اتوبوسرانی و همچنین تامین لاستیک مورد نیاز ناوگان از جمله تمهیداتی است که به این منظور در نظر گرفته شده است.
وی در خصوص وضعیت ضد عفونی کردن اتوبوسهای شرکت واحد در مقایسه با گذشته نیز تاکید کرد: با توجه به ورود ۵۴ دستگاه مه پاش سرد موسوم به فوگر، عملیات ضد عفونی کردن ناوگان هم در بخش خصوصی و اتوبوسهای تککابین و هم در خطوط بی آر تی و اتوبوسهای دوکابین به مراتب بهتر از گذشته انجام میشود.
وی با اشاره به اینکه با وجود سهم پایین اتوبوسهای شرکت واحد در تولید آلایندههای هوای تهران به ویژه آلایندههای گازی، تمام تلاشمان را میکنیم که همین سهم اندک را نیز به حداقل میزان ممکن کاهش دهیم، اظهار کرد: واقعیت این است که بیش از 62 درصد ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده شده و باید از رده خارج شود اما به دلیل محدودیتهایی که با آنها روبهرو هستیم، چارهای جز استفاده حداکثری از ناوگان موجود نداریم.
مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اعلام اینکه به دلیل فرسودگی ناوگان، بازسازی و بهسازی اتوبوسهای فرسوده موجود را در دستور کار قرار دادهایم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 3600 دستگاه اتوبوس فعال در ناوگان اتوبوسرانی تهران فرسوده هستند که آلودگی آنها از اتوبوسهایی که هنوز به سن فرسودگی نرسیدهاند، به مراتب بیشتر است.
انتهای پیام/
اخبار مرتبط
پر بازدید ها
پر بحث ترین ها
بیشترین اشتراک
بازار
اخبار کسب و کار