اجتماعی

ساخت اتوبان امام علی روی دو شهر زیرزمینی/ بام جنوبی تهران در آستانه تخریب

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ – ۱۰:۴۴ ساخت اتوبان امام علی روی دو شهر زیرزمینی/ بام جنوبی تهران در آستانه تخریب

عضو شورای شهر تهران گفت:‌اتوبان امام علی بر روی ۲ شهر تاریخی زیرزمینی ساخته شده و میراث تاریخی ری در حال حاضر زیر هزاران تن آسفالت و بتن مدفون شده‌ است.

ساخت اتوبان امام علی روی دو شهر زیرزمینی/ بام جنوبی تهران در آستانه تخریب

به گزارش خبرنگار شهری خبرگزاری فارس، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران در صحن امروز شورای شهر در نطق پیش از دستور خود درباره روز جهانی گردشگری اظهار داشت: گردشگری یک از صنایع اشتغال‌زا و پردرآمد است که اغلب کشورهای دارای تمدن و سابقه تاریخی مقصدی جذاب برای گردشگران هستند.

وی افزود:‌ایران علیرغم دارا بودن رتبه پنجم جهان در زمینه جاذبه‌های طبیعی و تنوع اقلیم هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب در حوزه گردشگری فاصله دارد و در سال‌های گذشته حداکثر دو دهم درصد از درآمد گردشگری جهان سهم اقتصاد ایران بوده است.

این عضو شورای شهر تهران ادامه داد: به علت فقدان سیاست گذاری‌های کلان، مدیریت شهری از نظر گردشگری بهره چندانی نداشته و تنها هزینه‌کرد داشته است.

رئیس کمیته فنی و گردشگری شورای شهر تهران با اشاره به وجود پارک‌های جنگلی سرخه‌حصار و چیتگر همچنین اماکنی مانند برج میلاد و اراضی عباس‌آباد در پایتخت،‌ گفت: علیرغم آنکه برای همه این مراکز بودجه تخصیص داده می‌شود ولی درآمد پایداری را شاهد نیستیم.

وی به عدم استفاده بهینه و مطلوب از آرادکوه در تهران اشاره کرد وگفت: در بسیاری از کشورها با پسماند، کوه مصنوعی می‌سازند و در ایران با پسماند آرادکوه را زینت می‌دهیم که بوی نامتبوع آن مانع حضور گردشگران به تهران می‌شود.

خلیل‌آبادی گفت:‌در حال حاضر شاهد تخریب کوه بی‌بی‌شهربانو هستیم و کارخانه سیمان تهران علت آن است. این بنای تاریخی می‌تواند بام جنوبی تهران باشد و در گذشته نیز یکی از گزینه‌های محله احداث برج میلاد بود.

وی خاطرنشان کرد: بنای تاریخی بی‌بی‌شهربانو سالانه میزان مسافرانی از هند، افغانستان و پاکستان است ولی بازدید کنندگان باید از میان کامیون‌های معدن و غبار سیمان به این محل راه یابند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: اتوبان امام علی نیز از مکانی در شهر ری می‌گذرد که دو شهر تاریخی زیرزمینی بازمانده از دو زلزله سهمگین شهر ری در آنجا قرار دارد و اساتید باستان شناسی دانشگاه تهران پیش از این به شهرداری تذکر داده بودند و ما امروز دراین اتوبان بر روی میراث گذشتگان ماشین می‌رانیم و شهری که می‌تواند دو دوره پررونق ری را به دنیا بشناساند زیر هزاران آسفالت و بتن مدفون شده است.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

پر بازدید ها

پر بحث ترین ها

بیشترین اشتراک

بازار globe

اخبار کسب و کار globe لاستیک بارز ایران فان بیمه البرز هتل تارا

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 8 =

دکمه بازگشت به بالا