فناوری

درآمد 2.3 میلیارد تومانی تپسی‌شاپ و تحمل زیان 66 میلیارد تومانی برای رشدهای آتی

شرکت نوآوران دادوستد هستی (تپسی‌شاپ) در ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ موفق به کسب ۲ میلیارد و 290 میلیون تومان درآمد عملیاتی شد. آنها در این بازه زمانی ۶۶ میلیارد تومان زیان خالص داشتند؛ زیانی که بازتاب سرمایه‌گذاری توسعه‌ای و هزینه‌های بازاریابی در مسیر رشد این کسب‌وکار نوپا در صنعت رقابتی تجارت الکترونیک ایران است.

استارتاپ‌ها در سال‌های اولیه فعالیت خود برای توسعه زیرساخت، ایجاد شبکه کاربران و… هزینه‌های بسیاری می‌کنند که این امر سرمایه‌گذاری برای رشد است. موضوعی که محدود به ایران نیست؛ در دنیا، زیان‌ده بودن استارتاپ‌ها در سال‌های ابتدایی فعالیتشان امری طبیعی است. حتی برخی استارتاپ‌ها هنگام عرضه اولیه سهام در بازار سرمایه همچنان زیان‌ده‌اند و ارزش‌گذاری آنها نه براساس سود، بلکه آینده‌ کسب‌وکار انجام می‌شود.

دارایی‌های جاری تپسی‌شاپ نیز در نیم سال اول 1403 بیش از 55 میلیارد تومان بوده و حدود 97 میلیارد تومان بدهی جاری داشته است.

تپسی‌شاپ، پلتفرم کیوکامرس (Q-commerce) غیرسوپرمارکتی سوپراپ تپسی است که سال ۱۴۰۱ با نام «دارتیل» فعالیت خود را آغاز کرده بود. این پلتفرم خرید آنلاین درحال‌حاضر فقط به کاربران ساکن تهران خدمات ارائه می‌کند.

مدیر ارشد بازاریابی این شرکت اواخر اسفند ماه سال گذشته در گفتگو با دیجیاتو اعلام کرد قصد دارند امسال رهبر بازار کیوکامرس غیرسوپرمارکتی شوند.

مشاهده بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا